חדשות

"על המדינה להכין תכנית לאומית להתמודדות עם האוכלוסייה המזדקנת"

כך אמר ניר קידר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות בכנס מקצועות הבריאות ה-4 שנערך בצפת

ניר קידר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות (צילום: יח"צ)

"מספר הקשישים בני 75 ומעלה במדינה צפוי להכפיל עצמו ב-15 השנים הקרובות. אם המדינה לא תכין תכנית לאומית מקיפה כדי לתת מענה להזדקנות האוכלוסייה, נעמוד בעוד 5 שנים בפני משבר חברתי גדול"; כך הזהיר שלשום (ב') ניר קידר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות בכנס מקצועות הבריאות ה-4 שנערך בצפת.

האירוע אורגן בשיתוף המכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל. האירוע עסק השנה "באתגרי ההווה והעתיד במערכת הבריאות בישראל".

משתתפי כנס מקצועות הבריאות הרביעי (צילום: יח"צ)

משתתפי כנס מקצועות הבריאות הרביעי (צילום: יח"צ)

בכנס השתתפו פרופ' רוני גמזו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות והיום מנהל המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי; פרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת; פרופ' רן טור-כספא, דיקו הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל; ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ואילן שוחט, ראש העיר צפת.

בדברי הפתיחה של הכנס בירכו הנוכחים את פרופ' טור-כספא, שקיבל אתמול בכנסת את אות שר הבריאות על "מפעל חיים" בתחום הבריאות.

ד"ר רביע חלאילה (המכללה), אחד ממארגני הכנס, אמר: "אנו תולים תקווה בהחלטת הממשלה להשקיע בתחום הבריאות בצפון כדי להביא לשיפור שירותי הרפואה בצפון הארץ ולסגירת הפערים בין המרכז לפריפריה. אנו עושים מאמצים שהסטודנטים הלומדים כאן ימשיכו לגור ולעבוד בצפון".

פרופ' טור-כספא אמר: "אני מוחה על אופן הצגת הרפואה בגליל בזמן האחרון בתקשורת. יש בגליל רפואה במיטבה - בתי חולים מצוינים ומחקר מעולה. הסיקור מוטה ולא נכון. יש חוסרים, אך הרפואה בגליל מצוינת ויש לנו במה להתגאות".

פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב"" בכנס מקצועות הבריאות ה-4 (צילום: יח"צ)

פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב"" בכנס מקצועות הבריאות ה-4 (צילום: יח"צ)

פרופ' גמזו הרצה על פרויקט ה-Big Data , שיתוף מידע בין ארגוני רפואה ובריאות והשינויים והחידושים הטכנולוגיים שישפיעו מערכת הבריאות הציבורית בעשור הקרוב.

את התכנית המדעית של הכנס ערכו פרופ' בתיה קריסטל (הפקולטה לרפואה) וד"ר רביע חליאלה (המכללה האקדמית צפת).

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  עתיד,  קשישים,  הזדקנות האוכלוסייה,  פרופ' רן טור-כספא,  ניר קידר,  משרד הבריאות
תגובות
29.03.2017, 21:39

צודק פרופ. טור כספא בדבריו.מעט המחזיק את המרובה.אך אין זה סותר את העובדות היבשות לגבי בריאות,תחלואה ,מחסור בתקנים ופיגור בהבאת טכנולוגיות עכשוויות לגליל על בסיס מתמשך ולא כאפיזודות.גם התקשורת לא טומנת ידה בצלחת בהפנותה זרקורים לתקלות טיפוליות במקום לתקלות בניהול המערכתי הלאומי של הבריאות והחולי בשולי המדינה

אנונימי/ת
30.03.2017, 02:37

הי. ניר קידר אנא, לפי הגדרת התפקיד שלך אתה זה שצריך להכין תכניות. אז למה אתה פונה למשרד הבריאות?
בכלל כול הכנסים האלו עם ראשי מערכת הבריאות שפונים ופונים ולא מתעייפים מלפנות!!! תעשו!!! אלוהים ישמור!! הרי אתם מאיישים תפקידים עם הגדרות כאלו מרשימות "תכנון אסטרטגי וכלכלי" אז בחיאת אללה שלכם "תכננו" "תעשו" "תנסו לשנות" והרי מה עשינו בזה שאתם פונים כווווול הזמן ולשווא למשרד הבריאות!? אתם ראשי הכנסים אתם!! אתם! הנציגים והפנים של משרד הבריאות!! אתם אלו מחזיקי המושכות.
משרד הבריאות זה לא "איש בתפקיד המגיע בבוקר לעבודה" שאפשר לפנות אליו כמוני כמוכם. משרד הבריאות זה "אתם שהוענקו לכם תפקידים בכדי לשנות"
חוץ מזה תפתחו את המגירות אי שם באחת החטיבות של משרד הבריאות. חפשו לכיוון שנת 2004 ותמצאו שם אוצרות של תכניות שנכתבו על ידי מוחות שהקדימו את זמנם.
אנשים טובים שכמותכם אין מה להמציא את הגלגל מחדש. דחילקום כבר!
קדימה בבקשה.. קדימה!
סאאידה סדיק