חדשות

פרופ' יהודה אדלר מונה ליו"ר הגוף לכתיבת התוויות במחלות קרום הלב

פרופ' אדלר מונה לתפקיד על ידי האיגוד הקרדיולוגי האירופי; לדבריו: "בעולם עדיין מטפלים במחלה בסטרואידים, למרות תופעות הלוואי הרבות"

הקרדיולוג פרופסור יהודה אדלר, מנהל תוכנית "תלפיות" במרכז הרפואי "שיבא" ויו"ר ועדת ההתמחות בבית החולים, התמנה ליו"ר ועדה מטעם האיגוד הקרדיולוגי האירופי, האחראית להתוויות העולמיות לטיפול במחלות קרום הלב (דלקות כפורת הלב). לפני כשנתיים נבחר פרופסור אדלר לצוות המוביל העולמי, בן 11 רופאים, שעוסק בתחום הזה.

לדברי פרופ' אדלר, שנים רבות לא נמצא מזור לדלקות חוזרות של כפורת הלב (Recurrent Pericarditis). מרכזים רפואיים רבים בעולם נטו לטפל בחולים אלו בסטרואידים למרות תופעות הלוואי הרבות שלהם. "עוד כסטז'ר ב'שיבא', יחד עם קבוצת רופאים מובילה מברצלונה, הוכחנו את יעילותה של התרופה קולכיצין למחלה", ציין פרופסור אדלר. "יתרה מכך, הצלחנו להוכיח כי הסטרואידים אמנם עוזרים בשלב האקוטי ומקילים על החולה, אך לאורך זמן חולים שנוטלים אותם לוקים בשכיחות יתר בהתלקחויות חוזרות של המחלה".

דלקת קרום הלב מתבטאת בכאבים בעלי אופי צידרי בחזה (בדרך כלל כאבים חדים, כמו בחיתוך בסכין) מלווים בחום וקוצר נשימה. לעתים הכאבים קלים ואף נסבלים, אולם לעתים הם קשים מנשוא. המחלה יכולה להסתבך בהופעת נוזל סביב הלב, עד מצב חרום של טמפונדה שבה כמות הנוזלים מסביב ללב גדולה ואם לא ינוקזו המטופל ימות מהלם לבבי. לעתים מסתבכת המחלה להתקשות קרום הלב (מחלה בשם constrivtive pericarditis).

פרופסור אדלר מונה ב-2004 ל"כוח המשימה" הראשון שהוקם כדי להכין התוויות עולמיות לנושא וכן עמד בראש קבוצת חוקרים מאירופה וארה"ב שהוכיחה את יעילות הקולכיצין גם לשם טיפול במצבי הדלקת החדים של דלקת כפורת הלב ובמניעת דלקות לאחר ניתוחי לב פתוח.

נושאים קשורים:  חדשות,  סטרואידים,  פרופ' יהודה אדלר,  כפורת הלב,  מחלות קרום הלב,  איגוד הקרדיולוגים האירופי
תגובות
אריה רפופורט
30.03.2014, 17:17

כה לחי כבוד לרפואה בישראל וכבוד אישי למכובד

משה
01.04.2014, 11:56

כמה מעודד לדעת שיש במדינת ישראל חוקר מוערך בקנה מידה עולמי בתחום כה חשוב של מחלות קרום הלב . המשך בעבודת "הקודש" , פרופסור אדלר , בזכות שכמוך יש עתיד ,כבוד והערכה לרפואה הישראלית -בעולם.

דנה
01.04.2014, 16:40

מהכרות אישית- אין מתאים ממנו לתפקיד. כבוד שהוא משלנו...- מינוי חשוב שעתיד להשפיע על אין ספור חולים.

אייל כהן
01.04.2014, 17:31

פרופסור אדלר הוא חלק מקומץ רופאים בעולם כולו שמתמחה בנושא רפואי כה מורכב וחשוב. מעבר לכך שמדובר במחקר קודש מציל חיים, פרופסור אדלר הוא האדם הנכון והמתאים ביותר לעמוד בראש האיגוד הקרדיולוגי האירופאי. מדינת ישראל ומערכת הרפואה התברכה בעילוי בתחומו, שמקדיש את חייו לא רק למחקר כה חשוב בתחום הקרדיולוגי , אלא גם ניחן בערכים גבוהים ובמסירות עצומה למטרותיו וכולנו זכינו בו. הלוואי ויהיו עוד רבים כמוהו. מקצוען.

עמוס דדוש
01.04.2014, 19:18

פרופסור אדלר היקר... אין מתאים ממך לתפקיד מאחל בהצלחה... פשוט גאווה.

דוד
09.04.2014, 12:48

על פי החלטות האקדמיה ללשון עברית שמו העברי של הפריקרד הוא מֵסַב הַלֵּב. פריקרדיטיס, בהתאם, היא דלקת במסב הלב. כיפורת הלב הוא מונח ארכאי.