חדשות

יו"ר איגוד מנהלי בתי חולים: "לא נהפוך את המחלקות לחדרי עינויים"

ד"ר ערן הלפרין שיגר מכתב לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים, בו הוא קורא להם לאפשר לרופאים לטפל בשובתי רעב בהסכמה, ולא בכפייה

יו"ר איגוד בתי החולים בהסתדרות הרפואית, ד"ר ערן הלפרין, שיגר אמש (יום א') מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ, בו הביע התנגדות להצעת החוק להזנה בכפייה של אסירים, וההדגיש כי "לא נהפוך את מחלקות בתי החולים לחדרי עינויים". ראש הממשלה והשר לביטחון פנים נקראים לעצור מיד את הליך החקיקה, ולאפשר לרופאים לטפל בשובתי הרעב בהסכמה.

הזנה בכפייה - כל הידיעות ומאמרי הדעה

"אנו רואים בהצעת החוק הזו הצעה שנזקה רב", כתב ד"ר הלפרין, "בימים אלו אנו מטפלים בעשרות שובתי רעב, המאושפזים בבתי חולים שונים שתחת ניהולנו. רובם ככולם מסכימים באופן כזה או אחר לשתף איתנו פעולה ולקבל טיפול רפואי החיוני לשמירה על חייהם. מצבם של רבים אכן השתפר". לפי הדיווחים, כ-74 עצירים מינהליים ביטחוניים מאושפזים בעקבות שביתת רעב שהם מקיימים.

ד"ר הלפרין מדגיש עוד במכתבו, כי במקרים שבהם יש צורך בכינוס ועדת האתיקה של בית החולים, "הדבר נעשה ביעילות ותוך שמירה על פרטיות המטופל, כבודו והאוטונומיה על גופו, ככל האפשר". בהצעת החוק נקבע כי ניתן יהיה לקבל היתר משפטי להאכלה בכפייה והדבר ייעשה בבית חולים. יו"ר איגוד מנהלי בתי החולים הדגיש בתגובה: "איננו רואים אפשרות לכפות הזנה בכוח, לרבות האכלה באמצעו זונדה או אמצעים אחרים בתוך בתי החולים".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  איגוד מנהלי בתי החולים,  הזנה בכפייה,  הצעת החוק להזנה בכפייה,  ראש הממשלה בנימין נתניהו
תגובות
איליה
24.06.2014, 09:04

הפתרון המתבקש לבעיה הינו לארגון מתקן אישפוז לאסירים - בין כותלי שב"ס, בו יעבדו רופאי שב"ס, לשם יעבירו את כל האסירים הדורשים טיפול הרפואי מורכב אשר בד"כ דורש הפניה לבית החולים, כולל שובתי רעב (אך לא רק).

ירון
24.06.2014, 11:36

לא מעשי ולא יעיל מבחינה כספית ולוגיסטית.