חדשות

יו"ר הר"י: "להנמיך את להבות הוויכוחים הפוליטיים והלאומיים"

ד"ר אידלמן פירסם את המכתב בעקבות תקריות בהן "חברינו בני המיעוטים סופגים פגיעות מילוליות קשות ממטופלים ואף מאנשי צוות"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר בסוף השבוע איגרת לרופאות ולרופאים חברי הר"י ובה ביקש "להנמיך את להבות הויכוחים הפוליטיים והלאומיים". האיגרת פורסמה בעקבות סדרת אירועים שבהם שבה ועלתה מחדש תופעת האלימות המילולית גם בין אנשי צוות רפואי "עם הכללות פוגעניות ועלבונות לא מוצדקים", כפי שהגדירם יו"ר הר"י.

"הלחימה המתנהלת בחזית מורגשת היטב גם בעורף", נכתב באיגרת, "מציאות זו מאחדת אותנו, אך מביאה גם להקצנה בדעות ובהתבטאויות. במערכת הבריאות הישראלית עובדים רופאים ואנשי צוות אחרים, בעלי דעות פוליטיות שונות ובני לאום שונים. בזמנים רגילים גיוון זה מחזק אותנו בעבודתנו המשותפת.

"...מחד גיסא, אנו קוברים כל יום את חיילינו שנפלו על הגנתנו, הגנת כולנו, כל תושבי ישראל. יהיה זכרם ברוך. אולם מאידך גיסא, חברינו בני המיעוטים סופגים לעתים פגיעות מילוליות קשות ממטופלים ואף מאנשי צוות, תוך כדי עבודתם הנאמנה והמקצועית... ברצוני להעלות על נס ולהודות לכל הרופאים בחזית ובעורף. עבודת הרופאים, עבודת הקודש היא, מרכיב חשוב מאוד באיתנות המדינה ותושביה. לבי עם משפחות הרופאים שאיבדו את יקיריהם במהלך הלחימה".

"עצביי כולנו מתוחים. עצב, כאב ואף כעס מלווים את כולנו", מסיים ד"ר אידלמן את מכתבו לרופאים, "אך עלינו להמשיך לעבוד יחד, לאחות את הקרעים לטובת כולנו, היום וביום שאחרי".

להורדת המכתב המלא של יו"ר הר"י לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  יחסי רופא חולה,  מערכת הבריאות בישראל,  מבצע "צוק איתן",  הרי"י,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
יוסף
04.08.2014, 15:12

אבל איך יכול רופא או איש צוות רפואי שחושב כמו הרופא משערי צדק, או הסטודנט לרפואה מהטכניון או האח משיבא וכמו רבים אחרים לטפל בי או בחייל או בכל יהודי אחר כאשר הוא מעוניין במותי ורואה בי רוצח?
הרי מתמיד הר"י סבורה שמשרה של רופא היא משרת אמון.
אז אם אין אמון מה עושים? הרדמה כללית וסדציה ?