חדשות

הרופא העזתי שבנותיו נהרגו מאש צה"ל ביקר במרכז הרפואי "רמב"ם"

ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, ששלוש מבנותיו נהרגו מאש טנקים של צה"ל בימים האחרונים של מבצע "עופרת יצוקה", מכהן כיום כפרופ' חבר לבריאות הציבור בטורונטו והקים קרן לקידום טיפולי בריאות לנערות וילדות במזרח התיכון על שם בנותיו

ד"ר אבו-אל-עייש עם עם פרופ' דניאלה מגן, מנהלת יחידת נפרולוגית ילדים, בביקור ביחידה (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

הרופא העזתי-לשעבר ד"ר עז א-דין אבו-אל-עייש, ששלוש מבנותיו נהרגו מפגזי טנק של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה", ביקר בשבוע שעבר במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה.

ד"ר אבו-על-עייש (60) הוא כיום פרופסור חבר לבריאות הציבור (Global health) באוניברסיטת טורונטו, קנדה. הוא התמחה בגינקולוגיה ומיילדות, והיה לפני האסון הרופא העזתי הראשון שעבד בבתי חולים בישראל – ב"שיבא" וב"סורוקה" . בבית החולים בבאר-שבע הוא גם השתתף במחקר על מחלות גנטיות באוכלוסייה הבדואית.

ד"ר אבו אל-עייש מקבל אות הוקרה מפרופ' רפי ביאר, בתום ההרצאה שנתן לצוות ביה"ח (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

ד"ר אבו אל-עייש מקבל אות הוקרה מפרופ' רפי ביאר, בתום ההרצאה שנתן לצוות ביה"ח (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

"יש לדעתי לרמב"ם תפקיד חשוב בקידום השלום ובקירוב הלבבות. אני מאמין בכם וביכולת שלכם להפוך לחלוצים ולהוביל מהלכים"

ד"ר אבו-אל-עייש הקים קרן לזכר בנותיו שנהרגו (https://en.wikipedia.org/wiki/Izzeldin_Abuelaish), שמטרתה להעניק גישה מהירה לטיפולי בריאות לנערות ולנשים בכל המזרח התיכון. בשבוע שעבר, כאמור, ערך ביקור בבית החולים לילדים ע"ש רות רפפורט במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

במהלך הביקור סייר בין מחלקות האשפוז ונתן הרצאה לרופאי בית החולים תחת הכותרת "רפואה ובריאות כזרז לשלום". כשהוא מלווה בנציגי הנהלת רמב"ם, ביקר ד"ר אבו אל-עייש גם במחלקה הנפרולוגית לילדים, ובה פגש מטופלים המגיעים מעזה לקבלת טיפול מציל חיים.

ד"ר אבו-אל-עייש עם נציגים מבית החולים (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

ד"ר אבו-אל-עייש עם נציגים מבית החולים (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

במחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים, פגש ד"ר אבו אל-עייש משפחות עזתיות שגרו בשכנות כשהתגורר בעזה. הוא התוודע לפעילות המרכז לידידות ישראלית-פלסטינאים ע"ש ג'ואן וסנדי וייל, שהוקם במחלקה במימון הנדבנים בני הזוג וייל כדי לשמש גשר לשלום בין העמים.

בהרצאה לרופאי רמב"ם סיפר ד"ר אבו אל-עייש את סיפור חייו ושטח לפני עמיתיו את תפיסת עולמו לקידום השלום. "האחריות לביסוס קהילה הדוגלת בשלום", אמר, "חלה על כל אחד ואחד מאתנו. רק צריך להאמין בעצמך ולעשות את הצעד הנדרש בכיוון הנכון".

"יש לדעתי לרמב"ם תפקיד חשוב בקידום השלום ובקירוב הלבבות. אני מאמין בכם וביכולת שלכם להפוך לחלוצים ולהוביל מהלכים", הוסיף.

נושאים קשורים:  חדשות,  עזה,  מבצע "עופרת יצוקה",  צה"ל,  ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2015, 20:22

האירוע לא היה בצוק איתן אלא בעופרת יצוקה נא לתקן