חדשות

אות הוקרה של החברה לגינקולוגיה אונקולוגית באוסטריה לפרופ' עוזי בלר

הפרס היוקרתי, על שם הגיניקולוג האוסטרי הנודע פרופ' ארנסט וורטהיים, יוענק באפריל למנהל אגף נשים ויולדות ב"שערי צדק"; זו הפעם הראשונה שרופא ישראלי יתכבד בפרס

פרופ' עוזי בלר (צילום: "שערי צדק")

ועד החברה לגינקולוגיה אונקולוגית באוסטריה (AGO- Austria) הודיע בשבוע שעבר, כי החליט בישיבתו האחרונה להעניק לפרופסור עוזי בלר, מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, את אות ההוקרה ע"ש הגינקולוג האוסטרי הנודע פרופסור ארנסט ורטהיים. הפרס הוענק בהוקרה על פעילותו רבת ההיקף והשנים של פרופסור בלר בארץ ובחו"ל.

פרופסור ורטהיים היה זה שביצע לראשונה ניתוח לכריתת רחם, הנקרא על שמו. הוא מתבצע עד היום, בשינויים קלים, בנשים שחלו בסרטן צוואר הרחם. פרופסור ורטהיים פעל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, וביצע מאות ניתוחים עוד לפני עידן ההרדמה המודרנית, הטיפול האנטיביוטי ועירוי הדם. אות ההוקרה על שמו ניתן לגינקולוגים העוסקים בסרטן, שתרמו תרומה משמעותית וייחודית לתחום רפואי ספציפי זה.

"עבורי קבלת אות ההוקרה היא בעלת משמעות כפולה", אמר פרופסור בלר, "זוהי הבעת הערכה לעבודתי רבת השנים, וגם סוג של סגירת מעגל"

זו הפעם הראשונה שרופא ישראלי יתכבד בפרס זה, הנחשב יוקרתי ומוערך מאוד באירופה. בין מקבלי הפרס בעבר רופאים וחוקרים בעלי שם עולמי, לרבות פרופסור הרלד צור-האוזן מגרמניה, חתן פרס נובל לרפואה (2007), שגילה את נגיף הפפילומה האנושי (HPV), המחולל את סרטן צוואר הרחם.

"עבורי קבלת אות ההוקרה היא בעלת משמעות כפולה", אמר פרופסור בלר, "זוהי הבעת הערכה לעבודתי רבת השנים, וגם סוג של סגירת מעגל. אבי, פרופסור אהרון בלר ז"ל, שהיה נוירו-כירורג בעל שם ודיקן הפקולטה לרפואה בירושלים, למד רפואה באוניברסיטת וינה. לאחר ה-'אנשלוס' (סיפוח אוסטריה לגרמניה) בשנת 1938 הוא נאלץ להימלט לפלשתינה-א"י - ורגלו לא דרכה שוב על אדמת אוסטריה. באפריל אגיע לזלצבורג בראש מורם, כדי לקבל דווקא מהאוסטרים את אות ההוקרה".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרס,  פרופ' עוזי בלר,  היסטוריה של הרפואה,  פרופ' ארנסט ורטהיים,  החברה לגינקולוגיה אונקולוגית באוסטריה,  AGO- Austria
תגובות
10.10.2015, 11:31

ברכות, ליבינו מלא רגשות כבוד וגאווה.

15.10.2015, 08:20

מהרי הגליל, ים כנרת והעמקים המיוחדים, בשם רבים מצוותי הרפואה שלוחה ברכנה, הערכה והוקרה לפרופ' בלר, רופא ואדם יקר. היה ברוך, גאים ומתכבדים בך.