• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

כנס בינלאומי בנושא השמנה, יתר לחץ דם וסוכרת יתקיים בשבוע הבא בתל אביב

לדברי פרופ' איתמר רז, אחד ממארגני כנס World congress on controversies to consensus in Diabetes Obesity and Hypertension, קיומו בישראל מהווה הישג משמעותי

כנס (צילום: אילוסטרציה)
כנס (צילום: אילוסטרציה)

כמה מבכירי המומחים בעולם למניעה וטיפול בהשמנה, ביתר לחץ דם ובסוכרת, ישתתפו בשבוע הבא (22-21 בפברואר) בתל-אביב בכנס העולמי של CODHyי(World congress on controversies to consensus in Diabetes Obesity and Hypertension). ייחודו של הכנס בכך שהוא מעלה לדיון נושאים רפואיים המצויים במחלוקת, מנסה לשרטט פתרונות, מענה רפואי ותרופתי קיים ולחזות את פני העתיד.

תכני הכנס יתפרסמו בעיתון האיגוד האמריקני לסוכרת.

פרופ' איתמר רז, מומחה לסוכרת, ממארגני הכנס ונשיא עמותת "מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא", מסר אתמול(ג') "זה היה הישג גדול להביא לכנס בארץ את מיטב המומחים בתחומים הללו מן העולם".

לדבריו, "בעשור האחרון חלה מהפיכה של ממש בטיפול בחולי הסוכרת, על רקע הופעת תרופות חדשות, שיש להן יתרונות רבים: קלות נטילה, היעדר תופעות לוואי, העובדה שאינן משמינות, אינן גורמות לתופעות של ירידה קיצונית ומהירה ברמות הסוכר בדם (היפוגליקמיה), לא תורמות לעלייה במשקל, אלא מסייעות בעניין, מספקות הגנה על הלב והכליות, מורידות משמעותית את ממדי התמותה ממחלות קרדיווסקולריות ואי ספיקת כליות. ועדיין, הסוכרת מתפשטת באוכלוסייה בממדים עצומים וגובה חיי אדם".

פרופ' רז ציין, כי החלטה על עריכת כנס בנושאים הנ"ל התקבלה לפני 15 שנה. הוא התכנס עד כה מספר פעמים במדינות אירופה, דרום אמריקה ואסיה, ולראשונה מגיע לישראל. "חרף 'אזהרות מסע', יגיעו לארץ כל המומחים הבכירים בעולם בתחום הסוכרת", אמר.

בין המומחים האורחים:

  • פרופ' רלף דה-פרונזו (Ralph DeFronzo) מארה"ב, שפיתח ופרסם לראשונה את התיאוריה על קבוצת האיברים והרקמות הפגיעה ביותר הקשורה להשמנה, לחוסר ניצול הסוכר על ידי הגוף וליתר לחץ דם: שומן, שריר, כבד, לבלב, מעיים, כליות ומוח. בעקבות מחקריו פותחו בשנים האחרונות חלק ניכר מהתרופות לטיפול בסוכרת.
  • פרופ' סטפנו דל-פראטו (Stefano Del Prato) מאיטליה, חוקר מוביל של האגודה האירופאית לסוכרת.
  • פרופ' יאקו טומילהטו (Jaako Tuomilheto) מפינלנד, המוביל את המחקר העולמי למניעת סוכרת.

בנוסף ישתתפו בכנס גם מומחים לנושאי השמנת היתר.

תכנית הכנס: http://www.codhy.com/2018/thur.aspx

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  סוכרת,  השמנת יתר,  לחץ דם,  פרופ' איתמר רז
תגובות