חדשות

ליצמן יפעיל סמכותו לאסור יבוא ושיווק של הסיגריה האלקטרונית ג'ול

משרד הבריאות יוציא תקנות מיידיות לאיסור יבוא ושיווק של הסיגריה המכילה רמת ניקוטין גבוהה, טרם השלמת הליך חקיקה רגולטורי על סיגריות אלקטרוניות בישראל

פרסומת ל-Juul. החברה גייסה דוגמניות ודמויות בולטות ברשתות החברתיות כדי שיחלקו דוגמיות ממוצריה לצעירים. מקור: YouTube

משרד הבריאות החליט לאסור לייבא ולשווק בישראל את הסיגריות האלקטרוניות ג'ול בישראל המכילה כמויות גדולות של ניקוטין. כך דווח ביום ה' בערב במהדורות החדשות בערוצים 12 ו-13. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן החליט להפעיל את הסמכות שניתנה לו בנושא. משרד הבריאות מסר כי יוציא תקנות מיידיות ויובילו חקיקה בעניין.

בשבוע שעבר הבטיח המשנה  ליועץ המשפטי לממשלה,  עו"ד רז נזרי, לסגן השר לבחון האם ניתן לאסור משפטית שיווק ומכירה של הסיגריה האלקטרונית. "קראתי בעיון את עמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בדבר הנזקים הבריאותיים הכרוכים בשימוש במוצר שבנדון ואנו שותפים כמובן לעמדתכם בדבר הצורך למצוא פתרון מיידי לסוגיה זאת במטרה לצמצם את הנזקים האמורים", כתב נזרי לליצמן.

עו"ד נזרי הזכיר כי בג"צ פסל את החלטת משרד הבריאות לאסור שיווקן של סיגריות אלקטרוניות בישראל, אך לדעתו הדרך לפסילת השימוש בסיגריות המסכנות בריאות תהיה במסגרת השלמת הליך חקיקה מיוחד להסדרת הייצור והשיווק של סיגריות אלקטרוניות (כלומר, הפעלת רגולציה).

"עד להשלמת החקיקה ועד למציאת מענה לצמצום הנזקים הבריאותיים הכרוכים בשימוש בגו'ל, מציע עו"ד נזרי שסגן שר הבריאות ישתמש בסמכות המוקנית לו בחוק לאסור ייצור, ייבוא או שיווק מוצר הגורם או עלול לגרום לסיכון בריאותי חמור".

ואמנם, ביום חמישי בערב הודיע ליצמן, כך על פי הדיווח, כי ישתמש בסמכות זאת שניתנה לו ויאסור את שיווק ומכירת ג'ול.

הסיגריה האלקטרונית ג'ול מכילה כמות גדולה של ניקוטין ונראית כמו דיסק און-קי. היא נחשבת ללהיט בארה"ב בעיקר בקרב צעירים ונוער מפני שניתן להסתיר אותה בקלות. בניגוד לסיגריות רגילות, אין בשימוש בה תהליך של שריפה של טבק אלא רק חימום.

נושאים קשורים:  סיגריות אלקטרוניות,  ג'ול,  איסור יבוא ושיווק,  מניעת עישון,  חדשות
תגובות