חדשות

יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות: "אנחנו לא על סף תהום, אנחנו בתהום"

כך אמר אתמול אלי גבאי בדיון בכנסת שעסק בסכסוך העבודה בין עובדי מקצועות הבריאות לבין המעסיקים. יו"ר העמותה לקידום הפיזיותרפיה בישראל: "אני משתכרת פחות מ-6,000 שקל עבור משרה מלאה"

פיזיותרפיה. אילוסטרציה

בדיון דחוף שהתקיים אתמול (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ועסק במגעים לסיום סכסוך העבודה שבין עובדי מקצועות הבריאות הפרא-רפואיים - פיזיותרפיה, תזונה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק - לבין המוסדות הרפואיים המעסיקים אותם, אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "ההשקעה הציבורית בבריאות לא תאפשר לנו לקיים את המערכת לאורך זמן. עם 4.5% מהתל"ג לא נצליח כי בכל פעם תצוץ בעיה אחרת".

עוד אמר בר סימן טוב: "יש מספיק כוח אדם בתחומים אלה (מקצועות הבריאות), אין מחסור כמו בסיעוד, אבל אין תקנים. אני לא מרוצה ממספר התקנים שיש כיום במערכת. זה נושא יותר דחוף שיש לפתור מאשר העלאת השכר. הממשלה צריכה לקבוע סטנדרט שירות ולפי זה לקבוע תקנים על פי מפתחות ברורים, כדי שלא נצטרך כל פעם להיגרר לקרבות. זה לא יערער את תקציב המדינה".

בתגובה העיר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "כיום, בכלל לא כדאי אפילו להתקרב לטיפול פרא-רפואי ציבורי. המצב כאן חמור. משרד הבריאות חייב לקחת אחריות ולהציג בפנינו תמונת מצב ותכנית עבודה מפורטות".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה: "לא ייתכן שמערכת הבריאות לא יודעת מהם החוסרים שלה ואיך מתמחרים אותם".

חברי כנסת שנכחו בדיון התרעמו על דברי נציגת אגף התקציבים במשרד האוצר, ליאור קוטלר, שאמרה: "משרדי האוצר והבריאות פועלים בימים אלה ומבררים את הטענות השונות. בירור הנתונים טרם הסתיים". על כך הגיבו חברי הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני), סעיד אלחרומי, דב חנין (הרשימה המשותפת) ואורלי לוי אבקסיס: "אין ספק שחסרים תקנים במערכת והתשובה (שקיבלנו כאן) מטייחת את המציאות".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הוסיף: "אם בנתיבות ממתינים שנתיים לקלינאי תקשורת, בערערה זה בטח עשר שנים".

יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, אמר בדיון: "באתי לזעוק את זעקת המטופלים. כשההורים והילדים שלנו מאושפזים ולא מקבלים טיפול, זו פשיטת רגל של המדינה וקריסה טוטאלית של המערכת. אלה טיפולים מצילי חיים. אנחנו לא על סף תהום - אנחנו נמצאים כבר בתהום. יש גם תכנון לשביתת רעב".

יו"ר העמותה לקידום הפיזיותרפיה בישראל, נעמה קשת סיפרה: "כמנהלת שירות, אני מקבלת פחות מ-6,000 שקל בחודש עבור משרה מלאה". אריה ליברמן, פיזיותרפיסט זה 45 שנה: "עם הערכה שאנחנו מקבלים כאן, לא הולכים למכולת. מדי בוקר אני צריך להחליט למי אני לא אתן טיפול היום, במקום להפך".

נושאים קשורים:  מקצועות פרה-רפואיים,  עובדי מקצועות הבריאות,  סכסוך עבודה,  ההסתדרות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.06.2018, 11:11

ארץ אוכלת יושביה וסגן שר בריאות ליצמן שהוא אפס

אנונימי/ת
14.06.2018, 06:03

פרופ בר סימן טוב ודר ליצמן תובילו מהלך לקיצור הפרוטקציות של מקורבים במערכת הבריאות

17.06.2018, 21:42

אכן מערכת ציבורית בקריסה. זה גם כמות התקנים וגם המשכורות הלא מתקבלות על הדעת. פעוט בן שנה שמחכה בתור למכון להתפתחות הילד מעל 8 חודשים- זה פשע.