חדשות

הנשיא ריבלין בטקס מבצע "הקש בדלת": "המאבק בסרטן הוא משימה לאומית"

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים שבו הוכרז על מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן התארחה מנכ"לית האגודה האמריקאית לחקר הסרטן

הנשיא ריבלין ורעייתו ילדים חולים ומחלימים. משמאל, ד"ר מרגרט פוטי, מנכ"ל האגודה האמריקאית לחקר הסרטן. צילום: ישראל הדרי

מנכ"לית האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, ד"ר מרגרט פוטי, היתה אמש (א') אורחת הכבוד בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים שבו הוכרז על מבצע ההתרמה השנתי "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן, שיחל בשבוע הבא.

בנאום אוהד לישראל אמרה ד"ר פוטי: "המחויבות של החוקרים, הרופאים ונותני שירותי הבריאות בכל התחומים של מחלת הסרטן - אקדמיה, תעשיה, ממשל, ארגוני חולים וארגונים ללא כוונות רווח, כמו האגודה למלחמה בסרטן, והתמיכה האיתנה של הציבור במדיניות שלנו, מהוות הבטחה עצומה לשינוי המסלול של קבוצת המחלות ההרסניות הנקראות סרטן".

בטקס בבית הנשיא המדינה השתתפו ילדים ובני נוער חולים ומחלימים. אורחים נוספים היו: יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אליעזר רובינזון, סגן יו"ר האגודה, ליאון רקנאטי, יו"ר ועדת המחקר של האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אלי פיקרסקי ומנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו.

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין אמר בין השאר: "מבצע הקש בדלת הוא מופת של ערבות הדדית. כולנו מאוחדים בקרב כנגד האויב המשותף – הסרטן, שלדאבוננו מכה ומתפרץ לדלתות כל שבט ושבט בחברה. הסרטן איננו מבדיל בין יהודי, מוסלמי או נוצרי, בין גברים לנשים, גדולים לקטנים. איננו מרחם על עשירים כמו על עניים, לא מדלג על המרכז ולא על הפריפריה. כולנו מאוחדים ונחושים להיאבק בו רופאים וחוקרים והאגודה למלחמה בסרטן.

"הרפואה קפצה בכמה רמות. הרופאים היום מסוגלים לחולל פלאים ובידיהם כלים טכנולוגיים יישומיים שלפני עשר ועשרים שנים היו רק בגדר חלום. רק השבוע זכו בפרס נובל לרפואה חוקרים מארצות הברית ומיפן שפיתחו טיפולים חדשניים בסרטן הריאות והעור, טיפולים הגורמים למערכת החיסונית להילחם במחלה. הסיכויים לנצח בקרב הזה הולכים וגדלים ויש יותר ויותר הצלחות. אבל את המפתח להכריע את הסרטן על סוגיו השונים והמגוונים - עוד לא מצאנו".

עוד אמר הנשיא ריבלין: "לצד המאבק האקטיבי, עלינו לזכור שההגנה הטובה ביותר היא המניעה. חלק מנפגעי המחלה יכלו להימלט מהסטטיסטיקה. נפגעי סרטן הריאות למשל, הסוג הנפוץ ביותר של המחלה בקרב גברים ערבים בישראל והשלישי הכי נפוץ בקרב נשים וגברים יהודים בארץ, יכלו ברובם לחיות חיים טובים יותר, אלמלא מגפת העישון. המגפה הזאת עדיין פושה בנו גם בגילאים צעירים. ולצד העישון - אכילה לא בריאה, אורח חיים לא בריא, חשיפה מוגברת ולא מוגנת לשמש וגורמים נוספים שמניעתם תציל חיים. עלינו להציב לסרטן מכשולים, לראות במאבק נגדו למען הבריאות משימה לאומית ולהילחם בגורמים מעצימי סרטן".

נושאים קשורים:  מבצע "הקש בדלת",  האגודה למלחמה בסרטן,  הנשיא ראובן ריבלין,  חדשות
תגובות