חדשות

משרד הבריאות: כ-30 אלף ישראלים נחשפו עד כה לסכנת הידבקות בחצבת

רבים מהם תינוקות ופעוטות שטרם חוסנו עקב גילם הצעיר וגם בגירים שלא היה להם חיסון נגד חצבת מסיבות שונות. משרד הבריאות אישר שזמנית נוצר מחסור בחיסונים נגד חצבת בבתי חולים במרכז הארץ

פעוט חולה בחצבת. אילוסטרציה

על פי הערכת משרד הבריאות, עד כה נחשפו כ-30 אלף ישראלים לסכנת הידבקות בחצבת. רבים מהם תינוקות ופעוטות שטרם חוסנו עקב גילם הצעיר וגם בגירים שלא היה להם חיסון נגד חצבת מסיבות שונות.

מאז תחילת השנה אובחנו בישראל 623 חולי חצבת, פי יותר מ-20 לעומת אשתקד.

הבוקר (ד') נמסר ממשרד הבריאות כי ב-11 באוקטובר עלה חולה חצבת לטיסת "טורקיש איירלינס" 788 שיצאה מאיסטנבול לתל אביב. נוסעים באותה טיסה נקראו לפנות לבירור מצבם למקרה שנחשפו לחולה בעת הטיסה. למקרה שיופיעו בימים הקרובים או כבר הופיעו סימנים כמו חום גבוה וכאבי ראש, יש לפנות לבירור או לקבלת טיפול מתאים.

עוד נמסר כי משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ובתי החולים שיש להעניק את הטיפול הסביל (נוגדנים) במיוחד כשמדובר בתינוקות ופעוטות שקיים חשש שנחשפו למחלה. הטיפול חייב להינתן במרפאות הקופות ואין לטרטר את ההורים לבתי חולים. עם זאת, כאשר הורים וילדים מגיעים לחדר מיון לקבלת הטיפול – קופת החולים תישא בעלות הטיפול. על ההנחיה חתומה ד"ר ורד עזרא, ראש אגף רפואה במשרד הבריאות. למקרה שמטופל מופנה על ידי הקופה לקבלת החיסון הסביל בחדר מיון, יש לתאם את הגעתו עם בית החולים וגם לדווח למשרד הבריאות.

את הטיפול המונע בנוגדנים למחלה נקראים לקבל אוכלוסיות רגישות ביותר, ביניהן תינוקות וחולים המטואונקולוגים. הטיפול ניתן במקרים כאלה בדחיפות. עד כה קיבלו אותו רק כ-300 - פי עשרה לעומת השנה שעברה. כך דווח אמש (ג') במהדורת החדשות בערוצים 12 ו-13 בטלוויזיה. בדיווח נמסר עוד כי בימים האחרונים היה מחסור בתרכיבי הטיפול המונע.

הורים לפעוטות קיבלו שיחות טלפון מאחיות טיפות חלב או מרפאות ונמסר להם שקיימת סכנה אפשרית שילדיהם נחשפו למחלה מאחר שזוהו אצלן כמה מקרים שאובחנו כחולי חצבת. ההורים נקראו לבוא ולקבל את הטיפול המונע בדחיפות. רובם הופנו לבתי חולים באזור מגוריהם.

אלא שעשרות הורים שהגיעו, למשל, בתחילת השבוע לבית החולים לילדים דנה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, התבשרו על ידי רופאת חדר מיון כי בבית החולים נוצר מחסור בחיסוני המנע וייתכן שניתן עדיין להשיג חיסונים אלה בבתי חולים אחרים באזור המרכז ולכן הומלץ להורים לפנות אליהם.

משרד הבריאות אישר שאמנם זמנית היה מחסור שכזה בבתי חולים שונים במרכז הארץ, לרבות "בילינסון", וכי חיסוני המנע הובאו בדחיפות אליהם ממלאים של בתי החולים רמב"ם ו"זיו".

יחד עם זאת דווח כי המשרד הודיע על הזמנה דחופה של כמות גדולה וחדשה של חיסוני מנע הנדרשים לטיפולים דחופים למי שנחשף לחולה חצבת, בעצמו איננו מחוסן עדיין וקיימת לכן סכנה שיידבק. "מי שצריך לקבל טיפול זה יוכל לקבלו. הגיעו כבר מנות החיסון החדשות", הודיע משרד הבריאות על פי הדיווח במהדורת החדשות.

נושאים קשורים:  התפרצות חצבת,  הדבקה בחצבת,  מחסור בחיסונים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.10.2018, 00:23

בתמונה הפריחה היא לא של חצבת...