• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

סגן יו"ר הר"י: יש צורך בכ-2,000 תקנים לרופאים לתיקון עיוותי מערכת הבריאות

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, התייחס להמלצות ועדת אבניאלי-לויט: "לפתוח את צווארי הבקבוק הנובעים ממחסור בצוותים רפואיים בחדרי המיון, בתורים הארוכים לרופאים מומחים ולניתוחים"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "אל תתבלבלו במספרים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

"כדי לתת מענה לצורכי הבריאות של אזרחי ישראל יש צורך בכ-2,000 תקנים חדשים לרופאים, כ-3,000 לאחיות ולכ-500 לרופאים יועצים בקהילה". כך אמר אתמול (א') ד"ר זאב פלדמן, סגן יושב ראש ההסתדרות הרפואית ויו"ר ארגון רופאי המדינה בהמשך להמלצותיה של ועדת השופטות אבניאלי ולויט.

"יש צורך", הדגיש ד"ר פלדמן, "לפתוח את צווארי הבקבוק הנובעים ממחסור בצוותים רפואיים בחדרי המיון, בתורים הארוכים לרופאים מומחים ולניתוחים".

יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב, אמר בתגובה לדו"ח הוועדה: "הדרישות, כפי שסוכמו במסמך הוועדה, עולות בקנה אחד עם דרישותיו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במו"מ הקואליציוני. הוא לקח על עצמו את נושא הבריאות ומציב דרישות רלוונטיות לכל אחד ואחד מאיתנו ללא הבדל דת, גזע, מין. אלא שלצערנו, המפלגות האחרות לא תומכות בדרישה של ליצמן, כל אחד מנציגיהן עם האינטרסים האישיים שלו. אנחנו נמצאים במצב חירום לאומי מבחינת הבריאות ועל ראש הממשלה לאמץ את דרישות ליצמן במשא ומתן שלו".

חבר הוועדה, ד"ר עדי ניב-יגודה, הוסיף: "עד כה, למרות כל הסימנים, ההתראות ותמרורי האזהרה כבר שלושה עשורים שמערכת הבריאות הציבורית חווה תהליך מתמשך של שחיקה מכוונת ומודעת. בפועל, פתרונות מסוג של כיבוי שריפות וטלאים על גבי טלאים של רפורמות יצרו לאורך השנים מאזן של עיוותים וכל אלה תורמים לשחיקתה ולדעיכתה של מערכת הבריאות הציבורית.

עוד אמר ניב יגודה: "במצב הקיים מתעצמת החובה לשקף לממשלת ישראל כי מדיניות התקצוב הנוכחית שלה פוגעת בחיי אדם, תוך שהיא רומסת ערכי יסוד, ובהם: חמלה, כבוד ופרטיות. לכן, רק טיפול משולב במישור התקציבי ועם תכנון לאומי של מערכת הבריאות, הוא שיכול לחזק את מערכת הבריאות הציבורית בכל הנוגע לאיכות, נגישות, זמינות והיקף שירותי הבריאות - וכפועל יוצא גם להחזיר את אמון הציבור בה".

נושאים קשורים:  ועדת אבניאלי–לויט,  ד''ר זאב פלדמן,  הר"י,  מערכת הבריאות,  תוספת תקנים,  חדשות,  שמוליק בן יעקב
תגובות