חדשות

התקציב הופחת וקופות החולים מצמצמות את טיפולי השיניים לילדים ונוער

הקופות: ל"רפורמת השיניים" נוספו טיפולים לגילאי 18-16 אך משרד הבריאות קיצץ 30 מיליון שקל בתקציב לשכבת גיל זו | משרד הבריאות: הקופות מחויבות בשירות

טיפול שיניים לילדים ונוער. אילוסטרציה

משרד הבריאות קיצץ כ-30 מיליון שקל מהתקציב המיועד לטיפולי שיניים לילדים. כמו כן, כמה מקופות החולים מצמצמות את טיפולי השיניים. "כללית" הנחתה מרפאות הנמצאות בהסדר להפחית ב-20% את טיפולי השיניים לילדים ב-2020, ב"מאוחדת" ניתנה הנחיה דומה עוד ב-2019. כך מדווחת הבוקר (ד') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

בדיווח נמסר כי בהנחיה ששלחה "כללית" לחברת ש.ל.ה ("כללית סמייל") נאמר כי החל מ-1 בפברואר "תוגבל ההתקשרות של ש.ל.ה עם כל מרפאת ההסדר לעניין רפואת שיניים מונעת ומשמרת לילדים לתקרת פעילות בשיעור של 80% מההכנסות ב-2019. אם המרפאה תיתן טיפולים מעבר לתקרה, היא לא תקבל תשלום מ"הכללית".

בדיווח נמסר כי הקופות טוענות כי ל"רפורמת השיניים" נוספו טיפולים גם לגילאי 18-16. אולם, במקום תקציב של 80 מיליון שקל לשני השנתונים הנוספים, קיבלו הקופות, לאחר מאבק, 50 מיליון שקל.

ד"ר ליאור קצפ, יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים, אמר: "משרד הבריאות פגע בזכויות הרפואיות של הציבור כשלא איפשר שילוב רופאי שיניים פרטיים בחוק בריאות ממלכתי".

תגובת משרד הבריאות: "תקצוב השנתונים 18-16 הוא בהתאם לצפי השימושים בשכבות גיל אלו ונותן מענה להוצאות הקופות המחויבות על פי החוק במתן השירות ובזמני המתנה סבירים, כפי שפורטו בחוזר סמנכ"ל פיקוח על קופ"ח ושב"ן. המשרד יפעל מול כל קופה לוודא שתעמוד בהוראות החוק".

נושאים קשורים:  טיפולי שיניים לילדים,  משרד הבריאות,  קופות החולים,  סל הבריאות,  חדשות
תגובות