• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

ראש שירותי בריאות הציבור: "אין מומחה שלא נשמע בדיונים"

פרופ' סיגל סדצקי מגבה את צעדיו של מנכ"ל משרד הבריאות ומזהירה: "אם לא נעשה את הפעולות הנדרשות, בעוד שבועיים המצב יהיה לא טוב"

פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה אמש (ג') בתגובה לקריאת רופאים בכירים להחליף את מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב: "הוא עושה עבודה פנטסטית. אני לא חושבת שהיינו יכולים בכלל לבקש מנכ"ל יותר טוב".

גם האיגוד לרפואה פנימית הסתייג ממכתב מנהלי המחלקות ומסר בתגובה רשמית שאיננו שותף למכתב. "האיגוד פועל בתיאום עם הנהלת משרד הבריאות, תוך הצבת סף הדרישות המתחייבות למתן טיפול איכותי לחולים ואפשרות לעבודה בטוחה ומוגנת", אמר יו"ר האיגוד פרופ' אבישי אליס. "בטוח שנעבור את הימים האלה ונחזור מחוזקים לימי שגרה ורגיעה".

פרופ' סדצקי ציינה כי במשרד הבריאות "לוקחים בחשבון שייתכנו כמה גלי התפרצויות של נגיף הקורונה. בשלב זה מספר החולים בארץ נמצא בשליטה. רק בידוד יכול לעזור לנו". עוד אמרה כי "אנחנו נמצאים במצב שבו יש פער של שבועיים-שלושה בין מה שאנחנו עושים היום לבין מה שנראה. מה שרואים היום הן תוצאות של הפעילות הנכונה שנעשתה לפני שבועיים. עכשיו אנחנו בשלב שאסור להירדם בשמירה. אם לא נעשה את הפעולות הנדרשות בעוד שבועיים, המצב יהיה לא טוב".

סדצקי סבורה כי בימים הקרובים ובשבועיים הקרובים מספר החולים יעלה. "לצערי הרב", אמרה, "אני משערת שגם מספר הנפטרים יעלה. אבל חשוב לדעת שמאטים את ההתפשטות".

עוד הסבירה פרופ' סדצקי כי בדיקות הכיח - דגימות מדרכי הנשימה - ובדיקות הדם שלקראתן נערכים עתה, אינן אותן בדיקות. בדיקות הכיח בודקות את נוכחות הנגיף ויכולות להצביע על הדבקה. הן טובות להחלטה אם לבודד אנשים, להבהיר אם הנבדק חולה ויש צורך לברר את המגעים החברתיים שהיו לו.

בדיקות הדם לקראתן נערכים עתה הן בדיקות מאוחרות שמראות אם המערכת החיסונית של הנבדק מגיבות לנגיף. היא ציינה כי הוזמנו ערכות בדיקה אלו ויש תקווה שבעתיד הקרוב יהיו יותר מדויקות. "כיום, רגישות הבדיקות הללו עדיין לא מספקת, אבל נתחיל בקרוב להשתמש בהן, בזמן הנכון".

פרופ' סדצקי הדפה את הטיעון שלא כל מומחי משרד הבריאות נשמעו בדיונים הנעשים עתה: "אין מומחה שלא נשמע. יש הרבה פורומים, סיעור מוחות עם פיזיקאים ומתמטיקאים. אנחנו שומעים את כולם וחושבים יחד עם כולם. אבל הדיון הבריאותי המקצועי צריך להישאר בידי אנשי הבריאות. גם המתודולוגיה והלוגיסטיקה הבריאותית צריכה להישאר בידי משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' סיגל סדצקי,  פרופ' אבישי אליס,  משרד הבריאות,  קורונה,  נגיף הקורונה
תגובות