קורונה בישראל

רמת תחלואה גבוהה וחשש להתפרצות קורונה ביישובים ערביים בצפון

ראשי היישובים הערביים בצפון הארץ: "יש כשל עמוק בכל הנוגע להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה בחברה הערבית. המדינה מגיבה לאט ובאיחור"

"לא הכל כסף בבריאות, גם הגישה חשובה, והגישה אל הקהילה הערבית הפוכה מהגישה שיכולה להביא תוצאות". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

רמת תחלואה גבוהה מאוד זוהתה ביומיים האחרונים בישובים ערביים, במיוחד בצפון הארץ. אתמול (ד') פרסם משרד הבריאות הודעה מיוחדת על כך לאחר שהתברר כי בדיר אל-אסד נמצאו כבר 31 מקרי קורונה מאומתים. הנושא מטופל על ידי מד"א, פיקוד העורף והמשטרה. כן דווח על ארבעה מקרי קורונה ביישובים הסמוכים נחף ובענה ועל מקרה נוסף במג'דל כרום.

חקירה אפידמיולוגית בנושא הזה נוהלה על ידי מחוז צפון של משרד הבריאות. הוברר בה שיש מאות מגעים פוטנציאליים בין אותם חולים מאומתים ותושבים אחרים. מיד כשהובררו מימדי התחלואה המקומית הונחו תושבים האזור לפעול בהתאם להוראות הבידוד והריחוק החברתי.

עד שהתבררה תמונת מצב ממוקדת זאת, דיר אל-אסד כלל לא נחשב למוקד התפשטות הנגיף ובתחילת השבוע לא נמנה מקום זה ברשימת "היישובים המטרידים" במגזר הערבי שפורסמה בדו"ח שהפיץ משרד הבריאות. על פי אותם נתונים, נכון ליום ג' היו תשעה חולי קורונה ביישוב שבו יותר מ-12 אלף איש. הזינוק החד במספר הנדבקים בתוך יממה אחת – גם לאחר שהוגדל מספר הבדיקות באזור זה - הוביל את משרד הבריאות לפרסם את ההודעה החריגה.

במגזר הערבי, לפי נתונים שנאספו על ידי "מרכז עדאלה" אובחנו עד אתמול כ-510 נדבקים בקורונה.

התרעות על היעדר נגישות לבדיקות ביישובים הערביים במשולש, בגליל ובנגב הועברו למשרד הבריאות מזמן. כמו כן נעשתה פנייה להקמת מתחמי בדיקה בגליל העליון כדי שישרתו את תושבי מעיליה, ג'יש ופסוטה. רק בעקבות פנייה זו הודיע משרד הבריאות שיפעיל מתחמי "היבדק וסע" באזורים אלה ו"הנושא נמצא בתהליך העברת האחריות לביצוע הבדיקות לקופות החולים". ואמנם "כללית" הודיעה שמתחם לנטילת דגימות קורונה מופעל מאז שלשום מטעמה בדיר אל אסד ובענה, ועד אתמול אחרי הצהריים כבר בוצעו במקום יותר מ-400 בדיקות.

הקופה הודיעה כי מתחמי בדיקות מופעלים מטעמה גם בתמרה, סכנין, ירכא, מעלות ורכסים. הנבדקים מופנים על ידי רופאי הקופה. פיענוח הבדיקות נעשה במעבדת קורונה שהופעלה בנשר. מיום א' תופעל גם ניידת שתעבור בין היישובים עצמם לנטילת הדגימות.

על פי הערכות של ראשי ישובים במרחב העיר כרמיאל ויישובי אשכול בית הכרם בצפון – אזור שבו כ-150 אלף תושבים,  יש נשאי נגיף וגם חולים רבים שאינם מאובחנים. עד כה לפי נתונים שבידי ראשי אותם ישובים, בוצעו רק כ-1,100 בדיקות בתוך יומיים מאז תחילת הפעלת מתקן הבדיקות.

שופטי בג"ץ יצחק עמית וענת ברון העירו בפסק דין שניתן שלשום כי "מדיניות הקצאת המשאבים לצורך קיום הבדיקות איננה ברורה ועל המדינה לשקול הקמת מתקני בדיקה נוספים גם עבור כפרים לא מוכרים בנגב.

עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה מסרה: "נראה שיש כשל עמוק בכל הנוגע להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה בחברה הערבית. המדינה מגיבה לאט ובאיחור ואיננה מנגישה בדיקות קורונה לאוכלוסיות נרחבות. אנחנו חוששים שמא התוצאות למחדל הזה יהיו קשות מאוד".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  המגזר הערבי,  צפון הארץ,  קורונה,  כרמיאל,  משרד הבריאות,  בדיקת קורונה
תגובות
17.04.2020, 10:23

הגזענות גם פה, מישהו חשב אחרת?

כן חושבת אחרת, תפסיק לעשות פוליטיזציה של הוירוס, שיקשיבו להנחיות משרד הבריאות וישבו בבית

אנונימי/ת
17.04.2020, 19:14

תמיד מקטרים ומאשימים את המדינה! צריך להיות ממושמעים , לשבת בבית ולא להתרוצץ בכל הארץ ולפזר את הזיהום. אין שום קשר לגזענות. צריך להכניס גם לישובים הערביים משטרה לצורך לשמור על הסדר, כמו שעושים במגזרים החרידים. בדיקות לא מטפלות, תפסיקו לעשות פוליטיזציה של COVID 19

אנונימי/ת
18.04.2020, 01:34

כנראה שיש אנשים שלא חיים במדינה. מי שלא יודע מה קורה במגזר הערבי אז עדיף שישמור על שתיקה.
לידיעתכם שבמגזר הם הראשונים שהקשיבו להנחיות. מההתחלה הופסקו תפילות במסגדים. לא מבקרים בני משפחות וכל יום ולילה ההנחיות מופצות ברמקולים של המסגדים כדי להגיע לכל מקום. וגם האחרונים שבוצעו אצלהם בדיקות. במגזר הערבי לא תקפו את השוטרים כמו במגזר החרדי אחרת הייתם שומעים על כמה ירויים כי למשטרה אין סבלנות לערבים כמו לחרדים. ויש עוד הרבה מה לומר עוד.המשטרה נמצאת מזמן במגזר ומחלקת דוחות למי שמפר את ההנחיות ובמקרה הזה בצדק.
אבל בכל זאת הגזענות והפולטיזציה קיימת לצערנו ולא צריך לרדת על דר יששכר סתם כי אחרים כנראה תמימים.

אנונימי/ת
18.04.2020, 10:36

אני לא יודע איפה את חיה, כנראה באחת הערים המעורבות, אני חי בגליל בין כפרים ערבים ואני אומר לך שאצל רוב התושבים שם ההתנהגות נובעת ממנטליות שונה, בתי העסק שעל הכביש הראשי סגורים מפחד הדוחות, כשנכנסים מעט פנימה מתגלה המציאות העגומה של "עולם כמנהגו נוהג" הכל פתוח ואין הקפדה על שום הנחיה.
ואני האחרון שאפשר להאשים אותו בגזענות

אנונימי/ת
18.04.2020, 09:12

בכתבה מופיע משפט מוזר.שהעליה במספר החולים היתה גם לאחר שהוגדל מספר הבדיקות. העליה היתה בגלל הגדלת הבדיקות.ולכל המיתממים.יש פוליטיקה ויש גזענות.אנחנו העם הגזען ביותר(אתה בחרתנו מכל העמים) והפחד שלנו מגזענות הוא השלכה ברורה.רוצים להיות דוגמא?הפסיקו עם הגזענות!

אנונימי/ת
29.04.2020, 19:03

כל שונה עצמו יעול למצוא גזענות תחת כל עץ רענן...
בעוד שמי שמתפעל כאן גזענות רצחנית וגם בוז לחוקי המדינה מטעמי מנטליות וגם אידאולוגיה הם הערבים.
תפסיקו להיות תמימים ותפקחו עיניים

אנונימי/ת
29.04.2020, 19:04

כל שונא עצמו יכול למצוא גזענות תחת כל עץ רענן...
בעוד שמי שמתפעל כאן גזענות רצחנית וגם בוז לחוקי המדינה מטעמי מנטליות וגם אידאולוגיה הם הערבים.
תפסיקו להיות תמימים ותפקחו עיניים

19.04.2020, 00:17

בלי שום כסף או התחייבות להמשיך (עד לגמר המשבר של "קורונה")

בעזרת השם זה יכול לתת עזרה גדולה להגברת חסינות רפואית ולריפוי של נגיף בכינוי "קורונה".

תפרסמו את זה ותזכו במצווה של הצלת חיים!

פרטים אודות התוכנה:

בחסדי השם ית' זכינו משך עשר שנים לפתח את התוכנה, שמאוד עוזרת גם לחיזוק הבריאות ולהגברת חסינות רפואית וגם לריפוי. היא מתאימה את עצמה באופן אוטומטי לצורך כל המשתמש בה באופן אישי, והמשתמש בה יכול בין היתר בקלות לקבל בצורה אוטומטית גם את ההשפעה תרופתית (של רפואה משלימה) מושלמת בכמות ואיכות שמותאם לו אישית.

היא מבוססת על שילוב מוצלח של התורה, המדע והרפואה משלימה מתקדמת.

תוכנה כעיקר לא באה להחליף טיפול קונבנציונלי אלא להוסיף בהרבה את היעילות שלו.
אבל עם זאת, במקרים, שלרפואה קונבנציונלית עוד אין פיתרון, היא יכולה לתת פיתרון מלא או לפחות חלקי (מובאת דוגמה על כך בקולטת וידאו בלינק תחתון שבהמשך).

עם זאת שהשתמשו בתוכנה כבר מאות אנשים בהצלחה גדולה, מובן כי היא עוד לא מספיק מוכרת בעולם לרוב המשתמשים הפוטנציאלים, לכן נדגיש כי תוכנה זאת נבדקה בגרסאות הקודמות שהוכיחו את עצמן משך 9 שנים, בלמעחה מעשרה מחקרים, לרבות על מכשירים, ועם מאות משתמשים.
כל המחקרים ורוב מוחלט של המשתמשים מעידים על יעילות שלה:
- בחיזוק הבריאות ופיתוח כשרונות,
- בטיפול בבעיות שינה ומצב רוח,
- בטיפול בכאבי ראש,
- בטיפול בדלקות, בהקלה משמעותית ומהירה על שפעת חזקה, וכו',
- לעזרה מאוד יעילה בריפוי של מחלת הסרטן ובמניעה של המחלה (גם כאשר לרפואה קונבנציונלית לבדה לא היה פיתרון).
וניתן לראות דוחות של חלק מהמחקרים באתר http://www.lifeformula.co.il. (דוחות של המחקרים יש בעברית ועוד לא תורגמו לאנגלית).

נציין כי מובן לנו, כי נשמע מוזר, שכל העולם מחפש פיתרון מ"קורונה" ומישהו בא ואומר "כבר יש לי".
אבל ברור גם כי הקב"ה תמיד נותן רפואה לפני מחלה. ומישהו מילא היה צריך לעשות את זה.
ואחרי שידרוג של גירסאות קודמות משך 10 שנים, גרסה קודמת הייתה מוכנה עוד בתחילת שנה לועזית לשימוש המונים.
וגרסה מעודכנת הושלמה בפורים.
ותוכנה זאת לאחר שידרוג שנעשה השנה לפי התוכן שלה ללא שום ספק יכולה בעזרת השם גם לעזור להקלה משמעותית מאוד על משך מחלה ולריפוי של נגיף בכינוי "קורונה"!

עם זאת שאנשים עוד לא מכירים טוב את התוכנה הזאת ואולי גם קשה למישהו להאמין שזה בכלל אפשרי לרפאות אוטומטית, - כל רופא, שיש לו גישה ל-EEG או לבדיקה מולקולרית של כלי דם רחבה, יכול בקלות לבדוק שזה לא דימיון אלא יש שינויים מובהקים באופן מיידי. וניתן לראות את השינויים האלה און ליין ב-EEG (כמובן, יש לבטל בבדיקת EEG זאת את כל גירויים חיצוניים כמו היבהוב אור, "תנועה" וכד', ולעשות בדיקת גלי מוח נטו החל מכמה דקות לפני וכחצי שעה אחרי תחילת השימוש בתוכנה), ואחרי כמה שעות בבדיקה מולקולרית.
כמו כן ייצוין כי בגרסאות קודמות תוכנה נבדקה על 4 סוגי מכשירים חשמליים מודדים ברפואה משלימה שכולם הוכיחו את יעילותה. וגם על 3 סוגי מכשירי מדידה חשמליים פיזיקליים, שהוכיחו תוך כדי שימוש בתוכנה שינוים ברורים ברמת החשמל בגוף.

היינו מתכננים לאחר הסיום של העבודה על התוכנה להתחיל למכור. ואפילו קבענו מחיר למשתמש בכמה היא נמכרת.
אבל עקב המצב החלטנו כי אנחנו נותנים זכות של שימוש בה לכל יהודי בעולם ולכל אזרח ישראל (גם ללא יהודי) בלי כסף, וגם לכל אומות העולם נותנים את הזכות לשימוש לחודשיים בלי שום כסף, וגם אחר כך במחיר סמלי, ומי שלא יכול לשלם אפילו את המחיר הסמלי, יוכל גם כן להשתמש בה בלי כסף כלל.

לכן אין לנו תקציב לקידום.

ואם יש בידכם אפשרות לפרסם את האמור כאן או/ו לקדם למוסדות רפואה בארץ ובחו"ל, ותעשו כן, זה מעשה גדול ומצווה גדולה!

כמובן, זה לא פניה יחידה, אלא ידועה הלכה מהרמב"מ שאם יש בשבת חולה מסוכן ויש לעשרה אנשים תרופה בבית וכל אחד יודע כי כל חברו גם כן יביא את התרופה. אז גם אם אין עירוב, חובה לכול אחד להביא את התרופה וייחשב לכל אחד למצווה.
לכן לא יגיד אדם שאחרים ייקדמו את התוכנה, אלא מי שיש בידיו לבדוק - יבדוק. ומי שיש בידיו לקדם במשרד הבריאות או בבית רפואה שלו - ייקדם. ומי שיכול לפרסם - ייפרסם. ותבוא על כך על כל אחד ואחד ברכה. (וכנירא יש בזה מצווה גדולה גם אם יש למישהו ספק סביר שזה יעזור. כי הרי זה לא רק התרשמות אלה נבדק על מכשירים ופעל טוב למעלה מ-9 שנים)

לפרטים אודות התוכנה בכתב ולקבלת הרישיון בלי כסף או התחייבות: http://www.lifeformula.co.il/il-charity-healing.html

באנגלית: http://www.lifeformula.co.il/en-charity-healing.html

ברוסית: http://www.lifeformula.co.il/ru-charity-healing.html

למידע כללי אודות התוכנה (וידאו של כ-7 דקות)

https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FGXfX_a-CmNQ%3Ffbclid%3DIwAR2VgNS1MKSMXu3Pplxu4EdkqIK8eciMHoQ6KZ6Imas1xS__wFtpeRc7cN8&h=AT0YJ2eLK2WfWpSaEOQavzcOCSzCIfzQoq1GomEfav4m1IdBN0s8MVOdIYtdicX3zdwTbX3ZowST7YCmdvxBYHJ42nh6R1cOVodCI_H4TZuYnTZ19gHPjwSSG47UeWyWA63CpvzDwdke3Z50DXumK5rnaxuAtFEdtuLvKQ

בכבוד רב, הקדש ציבורי מכון תורת חיים "נשמת ישראל"

אנונימי/ת
19.04.2020, 11:53

מדוע מערכת האתר מאפשרת פרסום תגובות כאלה כאן?