• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

מצטמצם מספר הרופאים בבידוד, ירידה במספר החולים ועלייה נוספת במחלימים

ה"עקומה האפידמית" מראה שמספר הנדבקים בנגיף בישראל מוכפל עתה בכל 32 יום | ועדת החוץ והביטחון של הכנסת האריכה בשלושה שבועות את השימוש במעקבי איכון אחרי נדבקי קורונה

צוות רפואי ביחידת קורונה בישראל. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

הולך ויורד מספר הרופאים ושאר עובדי בתי החולים שהושמו בבידוד לאחר שנחשפו לנגיף הקורונה והבוקר (ג, 11:00), על פי דו"ח משרד הבריאות, הוא כבר עומד על 68 מבין 418 כלל עובדי הבריאות. השאר הם: 167 אחיות ואחים ו-183 עובדים במקצועות אחרים. 72 מקרב עובדי "שיבא" עדיין בבידוד, מעובדי "שערי צדק" - 28, מ"הדסה" - 26, מ"איכילוב" - 14, מהמרכז הרפואי מאיר - 11, מ"מעייני הישועה" - עשרה, מ"לניאדו" - ארבעה ומהמרכז הרפואי רמב"ם - אחד בלבד.

מספר המחלימים עלה ביממה האחרונה ב-396 ועתה מניינם מתחילת המגיפה כבר 10,223 מתוך 16,268 מאומתי קורונה. למניין זה נוספו הלילה עוד שמונה נדבקים ובסך הכל ביממה האחרונה – 42. ה"עקומה האפידמית" מראה שמספר הנדבקים מוכפל עתה בכל 32 יום ולא בקצב של מדי שלושה ימים כפי שהיה בשיא המגיפה בארץ.

מקור: משרד הבריאות

גם במניין החולים הפעילים יש ירידה משמעותית ומניינם עתה 5,808  ירידה ב-355 לעומת אתמול בבוקר. לצד זה נמשכת הירידה במספר המונשמים שהוא עתה 66 מבין 89 במצב קשה ובמצב בינוני 56 חולים. מספר המתים עלה הלילה בעוד שני קורבנות המחלה ל-237.

משרד הבריאות מסר כי מספר הבדיקות שנעשו אתמול הוא 8,322 - ב-1,410 יותר מיום קודם.

בירושלים נמצאים עתה במסגרת הסגר החלקי 462 תושבים, בבני ברק 101, בתל אביב 120, בבית שמש, שגם היא בסגר חלקי, 66, באשדוד 70, בביתר עלית 38, באלעד 29 ובמודיעין עלית 28.

הממשלה עשויה להאריך עד לתחילת שבוע הבא את חובת הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל. בינתיים, יימשכו הדיונים בממשלה לגבי מציאת חלופות להסדר הקיים, שעלותו כ-250 מיליון שקל בחודש. כך הוחלט בדיון שקיים השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בהשתתפות ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ונציגי המשרדים הרלוונטיים. השר ארדן אמר כי אם יוקם מערך פיקוח תקין, שיאפשר אכיפה של בידוד ביתי על החוזרים מחו"ל, ניתן יהיה להחליף את ההסדר הקיים.

הבוקר החליטה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת להאריך בעוד שלושה שבועות את השימוש באיכון שב"כ למעקב אפידמיולוגי של נדבקי קורונה.

נושאים קשורים:  איכון סלולרי,  בידוד,  נגיף הקורונה,  חדשות,  19-COVID,  תחלואה ותמותה
תגובות