• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

המרכז הלאומי למערכה בקורונה: מיזוג אוויר באוטובוס עלול לקדם הדבקה בנגיף

דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מזהיר מפני הדבקה בקורונה בתחבורה ציבורית ומציג מקרה שבו התפשט הנגיף בין נוסעי אוטובוס בסין

השבתת פעילות הרכבות מחריפה את הצפיפות באוטובוסים. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מציג הבוקר (ג') כיצד מתפשט הנגיף במקום סגור כמו אוטובוס. הדיווח על כך הוא על סמך מחקר שערכו חוקרים מארה"ב ומסין.

ב-19 בינואר נסעו 126 נזירים בשני אוטובוסים במחוז Zhejiang שבסין לסדנה בת שלוש שעות. זמן הנסיעה לכל כיוון נמשך כ-50 דקות. חולה ללא סימפטומים באחד האוטובוסים פיתחה תסמיני קורונה ביום למחרת. היא ישבה באותו מושב באוטובוס, בשני הכיוונים. לאחר הנסיעה, מתוך 67 נוסעים שהיו באוטובוס שבו היתה מערכת אוורור מרכזית, אובחנו 23 כחולים. לא ידוע האם כל נוסעי האוטובוס עטו מסיכות.

החוקרים מעריכים כי ההדבקה נעשתה באוטובוס ולא בסדנה כיוון שבאוטובוס השני לא אומת אף חולה בנגיף. עוד נמצא כי למרחק של הנוסעים מאותה אישה שנשאה את הנגיף לא היה משמעות וגם מי שישב רחוק ממנה באוטובוס - נדבק.

החוקרים הסיקו כי המזגן והסביבה הסגורה סייעו להדבקה ולאו דווקא מגע ישיר עם רסיסי רוק של החולה.

על פי הערכת מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ייתכן שמערכות מיזוג אוויר במקומות סגורים מאיצות את ההדבקה ולכן חשוב לעטות מסיכות במיוחד בתחבורה ציבורית.

נושאים קשורים:  תחבורה ציבורית,  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות