• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
דעות

דרושה למאבק בקורונה: המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית

בזמן שהציבור איבד את אמונו במקבלי ההחלטות ובמומחים מטעם או מטעם עצמם שמופיעים בתקשורת, יש חובה לקרוא לדגל את המועצה המדעית של הר"י שתהווה את הסמכות המדעית העליונה בנושא הקורונה

צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

אני מביט בדאגה רבה על המתרחש לנגד עינינו בנושא הקורונה. המגיפה בישראל ממשיכה לפרוץ שיאים בכל יום, הן במספר הנדבקים ובמיוחד בהידרדרות האמון שהציבור נותן במקבלי ההחלטות, במומחים המופיעים בתקשורת ובפקידי הממשלה.

בימים האחרונים אנו חוזים גם בתופעה לא מפתיעה אך מוסיפה דאגה: נבחרי הציבור, חברי הכנסת עצמם, מאבדים אמון שהוא מעבר למחלוקות פוליטיות בעמיתיהם בממשלה מחד ובבכירי מערכת הבריאות מאידך.

הקורונה היא בראש ובראשונה בעיה בריאותית. גם אם היא מקרינה על משק, כלכלה, אבטלה וכיוצא באלה – פתרון רפואי-בריאותי הוא שיביא מזור גם לבעיות האחרונות.

אני מביט על המומחים מטעם או מטעם עצמם שמופיעים בתקשורת ונזכר בגוף אחד, משמעותי, שאמון על איכות הרופאים והרפואה בישראל ואשר טרם נקרא לדגל: המועצה המדעית של הר"י

לפיכך, את אמון הצבור, שהוא הבסיס החשוב ביותר להנעה לפעולה לאומית של עצירת ההדבקות החדשות, סולידריות חברתית וקיום ההנחיות בבריאות הציבור – חובה לבנות מחדש בדחיפות עליונה.

אני מביט נכוחה על המומחים מטעם או מטעם עצמם שמופיעים בתקשורת ונזכר בגוף אחד, משמעותי וחזק, שאמון על איכות הרופאים והרפואה בישראל ואשר טרם נקרא לדגל: המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל, שהוכיח את עצמו בעבר.

המועצה צריכה לבחור גוף חדש שיאסוף באופן עקבי ושיטתי וינתח לעומק ובאופן מדעי את המידע המצטבר על הנגיף, דרכי ההדבקה, שיטות המניעה וכן חיסונים לעתיד וטיפולים מוכחים

כמי שהיה בעבר סגן יו"ר המועצה המדעית של הר"י, זהו גוף המוכר לי היטב, על יתרונותיו ומגבלותיו. בימים אלה אני סבור שיש חובה לקרוא לדגל את המועצה המדעית של הר"י שתהווה את הסמכות המדעית העליונה בנושא הקורונה.

לא, אין על המועצה המדעית להיות הגוף המתפעל את הגופים העוסקים במלחמה היומיומית בנגיף. אני סבור שהמועצה צריכה לבחור גוף חדש שיאסוף באופן עקבי ושיטתי וינתח לעומק ובאופן מדעי את המידע המצטבר על הנגיף, דרכי ההדבקה, שיטות המניעה וכן חיסונים לעתיד וטיפולים מוכחים. את המידע המבוסס המדעי החד משמעי יוכל גוף זה להביא באופן מקצועי לפתחם של מקבלי ההחלטות, לחברי הכנסת ולעמיתים בשם המועצה המדעית.

אך לא פחות חשוב: או אז תוכל המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל להיות המדברר העיקרי של מידע רפואי ומדעי אמין, מנותח ומעודכן עבור הציבור. המידע שיקבל הציבור בשם המועצה המדעית יסייע ויתמוך בהחלטות של מערכת הממשלה בכל הנוגע להתנהלות היומיומיות של כל אחד מאיתנו במלחמתנו בנגיף הקורונה.

אינני רואה גוף מתאים יותר למשימה, מבלי להיכנס לשמות ולקריטריונים על פיהם ייבחרו חברי הגוף, שצריך להיות קטן, איכותי ובראש ובראשונה בעל אינטגריטי ושיעור קומה מקצועי מהמעלה הראשונה.

נושאים קשורים:  דעות,  פרופ' יוסף שנקר,  המועצה המדעית בהר"י,  קורונה,  מגיפת הקורונה
תגובות
21.07.2020, 12:42

המועצה המדעית במתכונתה הנוכחית הינה גוף פיקטיבי-למחצה שעיסוקו העיקרי הוא לקצר את דרכם של רופאים מקושרים (בנים של וכו') לתואר זה או אחר.
הלוואי ויגיע היום שסמכויותיה יינטלו ממנה ויעברו לגוף חיצוני וראוי.

אנונימי/ת
21.07.2020, 20:54

אמן

אנונימי/ת
21.07.2020, 20:54

המועצה המדעית - חחחחחחחחח

אנונימי/ת
22.07.2020, 19:34

החתולים השמנים ששומרים על השמנת. גוף ארכאי שעבר זמנו, רק להביט איך נבחר היו"ר , כמו פוטין.. כמו אסד... והמועצה המדעית המאובנת והיבשה שעושה הכל כדי להכביד ולשבש . עם עינים מתגלגלות למעלה. פחות מחצי הרופאים בארץ חברים בארגון. והצעירים לא חברים כלל . לא נשכח איך נעלמו מליוני שח כפרמיות לחברות ביטוח שהבטיחו ביטוח סיעודי והתפוגגו.

אנונימי/ת
22.07.2020, 19:46

אתה בטוח שלא התבלבלת? זאת אומרת, ציון הירקן-אפשרי, מלכה הגננת-אולי גם, איגוד נהגי הרכב הכבד מעל 15 טון-הגיוני, העמותה לשחייה צורנית- עושה שכל. אוגדת החוזים בכוכבים, הקוראים בקפה, הפועל כדורי הבדולח ושאר עכו"ם זה משובח. אבל למען השם, המועצה המדעית????? זאת מהבחינות של ההתמחות, אם הפקידות בטלפון והפנקס התמחות הירוק שחותמים בו כל הראיסים, אלו שמרכזים את האיגודים המקצועיים המעתיקים קווים מנחים מUPTODATE ומהאיגודים האמריקאים והאירופאים? אין ספק, הרעיון בהחלט , נו , איך לומר, אוונגרדי ומקורי.

אנונימי/ת
27.07.2020, 22:47

אהבתי

מרוב ספנים טובעת הספינה ומרוב טבחים יוקדח התבשיל - שני פתגמים חכמים אלה הם התגובה הראויה למאמר אינטרסנטי ולא מנומק זה. כבודה של המועצה המדעית, במקומו הלא כול כך מכובד מונח, אך כשמה כן היא - יודעת לייעץ ותו לא. יועצים יש לנו מספיק. אוזנים קשובות, נקיון כפיים ויושרה - אלה חסרים לנו.

אנונימי/ת
23.07.2020, 11:44

בדיחה יפה. בימים כאלו צריך גם ליצנים.

אנונימי/ת
23.07.2020, 12:31

אתה אומר דברים חמורים שאם אינך יכול להביא אסמכתאות להם גובלים בהוצאת דיבה.

רק פחדנים, וכנראה גם מוציאי דיבה, מסתתרים תחת מעטה האנונימיות. ועוד - אלה תמיד מתייחסים לגופו של אדם ולא לגופם של דברים. תכונתם היעקרית היא זיהום הדיון הציבורי. האנונימיות לא מסתירה את בורותם, היא כן מבליטה את גסות רוחם. בעצם הם יורים לעצמם ברגל כי הרבה פעמים זהותם ידועה.

מסכים לגמרי