• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

רופאי בריאות הציבור הגישו המלצותיהם לקראת החזרה ללימודים

לקראת הדיון בוועדת הקורונה על המתווה לחזרה ללימודים הוגשו לוועדה המלצות של רופאי בריאות הציבור ומומחים מתחום התזונה ליישום במערכת החינוך

חוזרים ללימודים. צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד/ פלאש 90

לקראת דיון משותף של ועדת הקורונה וועדת החינוך של הכנסת הצפוי היום (ב') ויעסוק במתווה המפורט שיאפשר את הפעלת מערכת החינוך החל מ-1 בספטמבר, העביר צוות רב מקצועי שיזם איגוד רופאי בריאות הציבור בהר"י, ובו השתתפו גם מומחים בתחומי חינוך ותזונה, עשר המלצותיו "ליישום מיידי".

ראשי שתי הוועדות בכנסת, ח"כ רם שפע (חינוך) וח"כ יפעת שאשא-ביטון (ועדת הקורונה) דרשו לקראת הדיון משר החינוך ומשר הבריאות וגם מפרופ' רוני גמזו להציג בפניהם את נתוני התחלואה במוסדות בחינוך "כדי להצדיק את מתן האישור למתווה הלימודים מרחוק, למידה ביתית רק שלושה ימים בשבוע והגבלות אחרות". שני החכ"ים טוענים שקיים פער משמעותי בנתונים שהובאו לידיעתם מהשטח לבין אלה שמציג משרד החינוך וגם "ההנחיות סותרות ויש בלבול רב בציבור לגבי אופן ישום המתווה".

במסמך של קבוצת העבודה שיזם איגוד רופאי בריאות הציבור, המתפרסם כאן לראשונה, מומלץ ליצור מערך מקומי משותף המתכלל את המשפחה, בית הספר, גורמי הרווחה והרשות המקומית, הרופא המטפל וגורמי בריאות הנפש - לאיתור ילדים בסיכון בהיבטים שונים. עוד מוצע לבצע מסע שיווק חברתי שיעסוק בהתנהגויות מקדמות בריאות שאינן רק לשם הגנה מפני הקורונה וזאת כחלק מההמלצות לחזרת הלימודים בבית הספר.

מומחי בריאות הציבור מציעים בנוסף לשמור על קשר רציף עם הילדים הנמצאים בבית בעת ביצוע הלמידה ההיברידית ולקבוע אומדנים להצלחת התכנית המשולבת הכוללים משוב מההורים, המורים והתלמידים על הצלחת ההוראה ההיברידית.

ההמלצות עוסקות גם במתן תמיכה לתלמידים חולים שאותרו כחולי קורונה או מצויים בבידוד, באיתור תלמידים עם מחלות רקע וכן תלמידים להם הורים או אחים הנמצאים בקבוצת סיכון, ופעולה למתן מענה פדגוגי וחברתי לילדים אלה שנמנע מהם להשתלב במערכת בית הספר/גן.

במסמך מודגש גם הצורך במתן מענה מיידי לפערי האוריינות הדיגיטלית והגישה למשאבי מחשב ורשת (אינטרנט) בקרב משפחות במצב כלכלי-חברתי נמוך ואיתור מצבי הידרדרות כלכלית במשפחה המציבה את הילד בסיכון לאי ביטחון תזונתי. זאת עוד, יצירת מסגרת חוקים וכללים שתאפשר סביבה בריאה לילדים הכוללת: שמירה על פעילות גופנית, הכנת כריך בריא ואכילתו במשותף, הקצאת שעות ייעודיות לתכנים בריאותיים ועידוד הילדים לשמירה על אורח חיים בריא.

נושאים קשורים:  בתי ספר,  חזרה ללימודים,  מערכת החינוך,  תזונה,  בריאות הציבור,  תלמידים,  קורונה,  חדשות,  ועדת הקורונה
תגובות