קורונה בישראל

לקראת קבינט הקורונה: שר הבריאות מתכוון לתמוך בסגר על ערים אדומות

השר יולי אדלשטיין מצדד בנוסף בעמדת פרופ' גמזו להמשיך בסגירת בתי הספר ביישובים עם תחלואה גבוהה | קבינט הקורונה ידון באפשרות להטיל סגר כללי על יותר ישובים בארץ בחגי תשרי

שר הבריאות יולי אדלשטיין. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין נוטה לתמוך בדרישת פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מיידי על היישובים שסומנו כאדומים לנוכח תחלואת הקורונה הגבוהה עד חמורה שבהם. הנושא ידון מחר (ה') בישיבת קבינט הקורונה.

לפי דיווח של "ישראל היום" מהבוקר (א'), מצדד השר בעמדת פרופ' גמזו, להמשיך בסגירת בתי הספר ביישובים אלה. כן ידון קבינט השרים בהגבלות נוספות שיוטלו על היישובים האדומים. העיר בני ברק, שקודם לכן לא נכללה ברשימה, "חצתה את הרף" לפי דיווח בחדשות ערוץ 12 אמש, ולפיכך תחזור להיחשב לאדומה. כן תעלה לדיון מחר, פעם נוספת, האפשרות להטיל סגר כללי על יותר ישובים בארץ בחגי תשרי. החלטה הסופית צפויה להתקבל כנראה רק סמוך ל-10 בספטמבר.

בחלק מהיישובים האדומים מהמגזר החרדי, שבהם לא ניתן היתר רשמי לפתוח את שנת הלימודים אתמול, פעלו הרשויות המקומיות על דעת עצמן ולמעשה הפרו את ההנחיות ואפשרו לימודים. היו מקומות שבהם הגיעה המשטרה למוסדות הלימוד הללו והם נסגרו רק לאחר מכן. ביישובים אחדים נסגרו רק כמה מבתי הספר במקום.

נושאים קשורים:  קורונה,  קבינט הקורונה,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' רוני גמזו,  ערים אדומות,  בתי ספר,  סגר,  בני ברק
תגובות
02.09.2020, 23:11

ולמה בני ברק לא מוגדרת עיר אדומה?

אנונימי/ת
02.09.2020, 23:18

משום שהיא כן מוגדרת עיר אדומה.