נגיף הקורונה

מניעת אובדנות במהלך ולאחר מגפת ה-COVID-19

חוקרת מאוניברסיטת קרולינסקה בשבדיה גיבשה דו"ח מקיף המיועד לאנשי מקצוע ומקבלי החלטות המכיל נתונים רבים בנוגע לגורמי הסיכון והמניעה האפשרית של אובדנות במהלך ואחרי מגפת ה-COVID-19

סגר, פיטורים ואי ודאות. צילום: הדפס פרוש/ פלאש 90

מגפת ה-COVID-19 משפיעה על בריאות גופנית ונפשית, על הכלכלה ולמעשה על כל תחומי החיים. אובדנות מהווה בעיה עולמית הגורמת לכ-800,000 מקרי תמותה בשנה ברחבי העולם.

למרות שמחקרים קודמים הדגימו כי בתקופות משבר ישנה ירידה רגעית בשיעורי האובדנות, ברגע שהמשבר חולף שיעורים אלו חוזרים לטפס. אובדנות מתרחשת כאשר ישנו חוסר איזון בין גורמים מגנים וגורמי סיכון ברמת הפרט, רמת מערכות היחסים שלו ורמת הקהילה והחברה בכללותה. על מנת להיאבק בצורה מוצלחת בעליה הצפויה באובדנות במהלך ולאחר מגפת ה-COVID-19 יש צורך באמצעי מניעה מבוססי ראיות.

חוקרת ופסיכיאטרית מובילה מאוניבריסטית קרולינסקה בשבדיה גיבשה מסמך בשם Suicide Prevention During and After the COVID-19 Pandemic: Evidence-Based Recommendations 2020 - a report המספק ניתוח של כיצד המגפה משפיעה על גורמי סיכון וגורמים מגנים מפני אובדנות. המסמך מיועד לאנשי מקצוע, אנשי מערכת הבריאות, מקבלי החלטות וממשלות. המסמך מכיל בנוסף, המלצות בנוגע לאמצעי מניעה מבוססי ראיות וסקירה של שיעורי אובדנות עבור כל אחת מהמדינות בששת האזורים המוגדרים על ידי ארגון הבריאות העולמי.

מקור:

https://www.wpanet.org/post/suicide-prevention-during-and-after-the-covid-19-pandemic-evidence-based-recommendations-2020?postId=5ee6d4fee408190017865aa3

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  אובדנות,  משבר הקורונה,  מחקרים
תגובות