• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

פרופ' שמואל רשפון מונה לראש הצוות לתיעדוף חיסוני הקורונה

יו"ר הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות במשרד הבריאות וצוות של 25 רופאים ומומחים יגישו המלצותיהם למתן החיסונים בשבוע הבא | צוות משותף לקופות החולים יעסוק בלוגיסטיקה של מבצע החיסונים הארצי

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

מנכ"ל משרד הבריאות מינה את פרופ' שמואל רשפון, יו"ר הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים במשרד הבריאות והרופא המחוזי בלשכת מחוז חיפה, לראש הצוות שיקבע את תיעדוף קבוצות האוכלוסיה בישראל ולוח הזמנים להתחסנות כנגד נגיף הקורונה.

בין שאר חברי צוות מקצועי זה, המונה 25 רופאים ומומחים, כך דיווח הבוקר (ג') עידו אפרתי ב"הארץ", גם ראש צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) במשרד, ד"ר בועז לב, נציגים ממכון גרטנר, המכון הביולוגי, המרכז הלאומי לבקרת מחלות ובכירים ממשרד הבריאות, ביניהם היועצת המשפטית עו"ד טליה אגמון ויו"ר הלשכה לאתיקה בהר"י לשעבר, פרופ' ערן דולב.

הצוות אמור לקיים מחר דיון ראשון ונתבקש להגיש את המלצותיו עד תחילת השבוע הבא. זאת מתוך הנחה שכבר בתחילת המחצית הראשונה של 2021 יגיעו לישראל משלוחים ראשונים מתרכיבי החיסון של החברות פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה, לאחר שיקבלו עד סוף דצמבר את אישורי ה-FDA.

בנוסף, הקים משרד הבריאות צוות משותף לקופות החולים שיעסוק בלוגיסטיקה, בתקצוב מבצע החיסונים, הפצת מידע לציבור בנושא הזה ובניית תשתית המחשוב הנדרשת לרישום ותיעוד של כל מתחסן. במשרד הבריאות העריכו אתמול כי החל מינואר תחל "הזרמה קבועה של משלוח תרכיבי החיסונים" שיגיעו לארץ מהמקורות השונים.

על פי הערכות אמור צוות היועצים להצביע על פי המידע שיצטבר, איזה חיסון מתאים יותר לקבוצה מסוימת באוכלוסיה. ההנחה כי הראשונים שיוזמנו להתחסן יהיו רופאים ואחיות – צוותי טיפול שבאים במגע עם חולי קורונה ומטופלים אחרים, צוותי ההוראה ומערכת החינוך, חולים במחלות כרוניות שנחשבות מגבירות-סיכון לחלות בקורונה ועובדים הבאים במגע רצוף עם קהל. עוד ישקלו לחסן תושבים המתגוררים ביישובים "אדומים". צוות נוסף התבקש לעקוב אחרי תופעות לוואי אפשריות שעלולות להופיע לאחר קבלת החיסון וגם לייעץ בנושאי נהלים והיבטים אתיים.

במקביל נודע אמש כ ייתכן שכבר לקראת סוף דצמבר עשויים להגיע לישראל 500-200 אלף מנות החיסון הראשונות מתוך מכסות התרכיבים שהוזמנו. במשרד הבריאות מצפים ש"פייזר" תהיה זו שתצליח לקבל ראשונה את האישור הנדרש ובמחסניה כבר מוכנים תרכיבי חיסון למשלוח.

בכיר במשרד הבריאות, כך דווח בחדשות ערוץ 12, העריך שכמות גדולה של תרכיבי חיסון שתגיע כל כך מוקדם עשויה להשפיע לטובה על ההתמודדות עם המגיפה כבר במהלך עונת החורף הנוכחית.

בתוך כך, במהלך דיון בוועדת הקורונה שהתקיים בצהריים בנושא כוונת משה"ב לרכוש שמונה מיליון מנות חיסון נגד קורונה, התייחס לנושא ד"ר זאב פלדמן, יו"ר אר"מ, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים וסגן יו"ר הר"י:
"חשוב להגביר ולהנגיש לציבור את המידע על יעילות ובטיחות החיסונים. השקיפות היא המפתח שיבטיח את היענות הציבור, כולל צוותי הרפואה, להתחסנות".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  פרופ' שמואל רשפון,  פייזר,  חדשות,  19-COVID,  קורונה,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
24.11.2020, 13:52

כמו שזה נראה הולך להיות כאן אילוץ שוק ולא אילוץ משאבים. במלים אחרות, ההיצע יעלה על הביקוש. במקרה כזה אין צורך לתעדף, אלא לתת למי שרוצה.