• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

האינטרפול מזהיר מפני שוק זיופים של תרכיבי החיסון לקורונה

מטה האינטרפול בפריז מזהיר מפי נסיונות של ארגוני פשיעה להחדיר למדינות העולם תרכיבי מזויפים או גנובים מפסי הייצור כדי "לעשות קופה"

חיסונים לקורונה. צילום: אילוסטרציה

האינטרפול הפיץ אתמול (ד') הודעה ל-194 מדינות החברות בארגון הגג של המשטרות, שעליהן להיזהר מתרכיבי חיסון לקורונה מזויפים שכנופיות פשע, ארגוני פשיעה וגנגסטרים עלולים לנסות ולהפיץ.

לפי דיווח של "גרדיאן" הבריטי, מטה האינטרפול בפריז מזהיר כי הפנדמיה היא הזדמנות לארגוני הפשיעה להחדיר למדינות העולם תרכיבי מזויפים או גנובים מפסי הייצור כדי "לעשות קופה", כאשר מיליוני בני אדם ממתינים לקבלת החיסונים. כמו כן הובא לתשומת לב המשטרות שיהיו נסיונות להציע תרכיבי חיסון ברכישת מקוונת מאתרים שמנהלים גופי פשיעה.

"אנחנו מזהים גל חדש של פעילות פשיעה בהקשר למגיפת הקורונה", הודגש בהודעת האזהרה של האינטרפול. כמו כן כוללת האזהרה לממשלות השונות להיות מוכנות לכך שארגוני פשיעה "ינסו לחדור לתכניות שלהן למבצעי חיסונים ולשבש אותן באמצעות אתרי מכירה והפצה מזויפים".

עוד הופצה אזהרה מפני שוק שחור של תרכיבי חיסון. מומחה לביו-אתיקה ואתיקה רפואית בארה"ב, ד"ר ארתור קפלן מאוניברסיטת ניו יורק, הזהיר מפני מצב שבו ספורטאי צמרת, פוליטיקאים, אישים עם קשרים טובים בממשלים, עשירים וסלבריטאים שנהנו בארה"ב מהיכולת לקבל עדיפות בקבלת טיפולים לקורונה כשחלו, כמו גם גישה מהירה וקלה לבדיקות מהירות, ינסו עתה גם לעקוף בתור לקבלת החיסונים.

במקביל, הודיעה "מודרנה" כמו "פייזר" הודיעה שהיא מתחילה בניסוי בתרכיב שלה בקרב בני 17-12 בדיוק באותו משטר של שתי מנות, בהפרש של 28 יום זו מזו. גויסו לשם כך 3,000 ילדים ונוער.

נושאים קשורים:  אינטרפול,  חיסונים מזויפים,  שוק שחור,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה,  חברת מודרנה
תגובות
אנונימי/ת
04.12.2020, 09:08

בסרט האדם השלישי מכרו אנטיביוטיקה מהולה ומזויפת . בזמנים בהם לא היתה אפשרות להשיג את החומר . ההיסטוריה חוזרת .