מינויים

מונתה מנהלת חדשה ליחידת הדיאטה והתזונה של "כרמל"

דקלה אופיר-בירמן תעמוד בראש יחידת הדיאטה והתזונה בבית החולים בחיפה, הכוללת צוות של 15 דיאטניות קליניות מוסמכות

דקלה אופיר-בירמן, מנהלת יחידת הדיאטה והתזונה ב"כרמל". צילום: דוברות בית החולים

דקלה אופיר-בירמן מונתה לתפקיד מנהלת היחידה לדיאטה ותזונה במרכז הרפואי כרמל בחיפה. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על היחידה הכוללת צוות של 15 דיאטניות קליניות מוסמכות.

אופיר-בירמן היא בוגרת תואר ראשון בתזונה ממכללת תל חי ובעלת תואר שני באפידמיולוגיה ובריאות הציבור מאוניברסיטת חיפה. את עבודת התזה שלה עשתה בנושא השפעות סביבתיות על השמנה בילדים.

היא בת 40, נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בחיפה. בצבא שירתה כמדריכת כושר גופני בבסיס טירונים של הנח"ל ובמשך שנים היתה שחקנית כדורסל בולטת בקבוצת הפועל חיפה ושיחקה בקבוצת כדורסל הנשים של "כרמל" במסגרת הליגה למקומות עבודה. היא גם שחקנית מובילה בקבוצת כדור רשת. בנוסף, היא מתנדבת במקלט למשפחות נפגעות אלימות בחיפה כי "זה חשוב בעיני להתנדב ולתת חזרה לקהילה".

בתפקידה האחרון היתה דיאטנית אחראית במינהלת חיפה ולין במחוז חיפה וג"מ של ה"כללית" ובנוסף שימשה כדיאטנית קלינית של מרפאת מרכז הילד ארמון, מרפאת סוכרת נעורים ומרפאת שיר"ן למתבגרים. בנוסף עבדה משנת 2006 במחלקת סוכרת במרכז רפואי לין והתמחתה במשאבות אינסולין ונשים הרות.

צוות דיאטניות היחידה ב"כרמל" מאתר ומטפל בחולים הנמצאים בסיכון תזונתי, חולים שאינם מסוגלים לאכול דרך הפה וחולים הזקוקים להתאמת הזנות מיוחדות ומורכבות. דיאטניות היחידה מייעצות לצוותים הרפואיים, משתלבות בהכשרת צוותים במחלקות ודואגות גם לתזונה של צוות הפרסונל בבית החולים. הן לוקחות חלק פעיל במרפאות השונות של בית החולים, בין היתר מרפאת אכילה והאכלה לילדים, מרפאת המשך לפגים, מרפאת CF, מרפאה בריאטרית, המכון ההמטולוגי, מרפאת גסטרו ילדים ומבוגרים, דיאליזה ועוד.

בתקופת הקורונה דיאטניות היחידה פועלות יחד עם הצוותים במחלקות הקורונה, הן מייעצות ומטפלות בחולים במצבים קלים ובינוניים וכמובן אחראיות על התאמת הזנות מורכבות לחולים מונשמים וקריטיים.

סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של "כרמל" אמרה עם המינוי: "דקלה מביאה איתה ניסיון רב בעבודה עם מטופלים וניסיון ניהולי עשיר. אני מאחלת לה הצלחה רבה".

"'כרמל' בשבילי הוא סוג של אתגר חדש ומרתק", אמרה אופיר-בירמן. "אני באה עם המון רצון לקדם ולהוביל את יחידת התזונה למצוינות. זאת זכות בעיניי לטפל בחולים ברגעים הקשים בחייהם ואני מאמינה שהדיאטניות והטיפול התזונתי משפרים משמעותית את איכות החיים של המטופלים ואת בריאותם הכללית".

נושאים קשורים:  דקלה אופיר-בירמן,  בית החולים "כרמל",  תזונה ודיאטה,  חדשות,  מינוי,  תזונה קלינית
תגובות

בחירה נהדרת.