• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

"חיסון הילדים יגדיל את החסינות ויגן עלינו מפני דברים לא צפויים"

על אף שיעור חיסון והחלמה מקורונה של 60% עליו מצביע פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, הוא סבור שיש לחסן גם את הילדים ומעריך ש"מגמת התכווצות התחלואה בישראל תימשך"

מתן חיסון לקורונה. צילום: אבי דישי/ פלאש 90

ישראל הגיעה לשיעור חיסון והחלמה מקורונה של 60% וזה מה שמוביל להתכווצות התחלואה. כרגע נראה שמגמה זאת צפויה להימשך – כך העריך אתמול (א') פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן שמרכיב את מודל החיזוי לתחלואת הקורונה בישראל.

בראיון ל-ynet התבטא עוד פרופ' סגל: "התרחיש האופטימי אכן התממש. היה גם תרחיש אחר, לפיו כאשר תיעשה  פתיחה רחבה מאוד של הפעילות במשק בעוד בני ה-16 ומטה - קרוב ל-30% מהאוכלוסיה - לא מחוסנים וגם מבוגרים רבים בחרו שלא להתחסן – נראה בעקבות זאת עלייה בתחלואה במיוחד בקרב הצעירים. אלא ששיערנו שגם אם נראה תחלואה כזאת, היא כנראה לא תגרום לתחלואה קשה ולתמותה מאחר שקבוצת הסיכון מוגנת. כרגע רואים ירידה הולכת ומתמשכת בתחלואה למרות הפתיחה הרחבה של המשק".

פרופ' סגל ממליץ "לאפשר לישראלים שחוסנו והם מוגנים לצאת לחו"ל, אבל למדינות שבהן גלי התחלואה אינם גבוהים או למדינות שבהן נעשות פעולות נמרצות להגברת החסינות. במקביל, לאפשר תיירות נכנסת אבל רק למי שבידיו 'דרכון ירוק' כלומר מתחסנים". בגלל הסיכון של כניסת וריאנטים חדשים של הנגיף, הוא מציע "לייצר מתווה שיתגבר את חובת הבדיקות בארצות המוצא וגם מיד עם ההגעה לישראל".

פרופ' סגל סבור שיש לחסן ילדים ובני הנוער, גם כשנתוני התחלואה כל כך נמוכים. "אם חיסוני הילדים יאושרו ויימצאו כבטוחים, נכון יהיה לחסנם, מה שיגדיל משמעותית את שיעור החסינות ויגן עלינו מפני דברים לא צפויים שעשויים להגיע בהמשך. הסיכוי שילדים יחלו בקורונה בצורה קשה נמוך ועם זאת, חלקם יכולים לחוות את המחלה עם תסמינים לא נעימים. יש גם תופעות לוואי ארוכות טווח שאנחנו לא מודעים להן".

נושאים קשורים:  פרופ' ערן סגל,  חדשות,  19-COVID,  חיסונים,  חיסון לקורונה
תגובות