חדשות

"מכבי" עתרה לבג"ץ נגד הטבות פרסונל ב"כללית"

במכבי שירותי בריאות טוענים כי שלל הטבות הפרסונל של ה"כללית" מעניקים לה יתרון לא הוגן בגיוס ובשימור מבוטחים ועובדים

סניף קופת חולים כללית. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

מכבי שירותי בריאות הגישה בחודש שעבר עתירה לבג"ץ נגד "הטבות פרסונל" שמקבלים עובדי המתחרה הגדולה שלה, שירותי בריאות כללית. כך דיווחה הבוקר (ה') רוני לינדר ב"דה מרקר".

ההטבות שמקבלים עובדי ה"כללית" זה עשרות שנים כוללות: פטור מהשתתפות עצמית על רכישת תרופות בסל ובמרשם; פטור מאגרת ביקור אצל רופא מקצועי בקהילה במרפאות הקופה; פטור מאגרת ביקור רבעוני במכונים ובמתקני הקופה; פטור מתשלום על טופס 17 בהפניות למרפאות בתי החולים של ה"כללית"; הנחה בטיפולי שיניים והנחות נוספות כמו לצורך בדיקות חלבון עוברי ונסיעות באמבולנס. ההטבות ניתנות לעובדים, לגימלאי הקופה, בני זוגם וילדיהם. רובן מעוגנות בהסכמים קיבוציים.

בין הטענות שמעלה "מכבי": ההטבות אינן ניתנות בשקיפות והיקפן המדויק לא ידוע. בדיווח נמסר כי לפי דו"ח מבקר המדינה ב-2014, עלותן כ-82 מיליון שקל (לא כולל גמלאים) והן ניתנות ליותר מ-100 אלף איש. ב-2019 נקנסה "כללית" ב-100 מיליון שקל לאחר שלא עמדה בהתחייבותה במסגרת הסכם הייצוב להפסיק את ההטבות לעובדים חדשים. עוד נכתב בעתירה כי "ההנחה הסבירה היא ש'כללית' מעניקה הטבות פרסונל לכ-117 אלף מבוטחים לפחות ולהם תמריץ ברור ומעוות שלא לעזוב את 'כללית'".

לפי הדיווח, "מכבי" טוענת בעתירה כי הטבת הפרסונל של "כללית" מעניקה לה יתרון לא הוגן על "מכבי" בגיוס או שימור מבוטחים ועובדים. חברות בקופה זאת של בני המשפחה היא תנאי לקבלת ההטבות.

לפי נתוני "מכבי", 9% בחרו לעזוב את הקופה ולהצטרף לקופות חולים אחרות בסוף 2019 וב-2020 בשל הטבות הפרסונל הנהוגות בקופה שאליה הם עתידים להצטרף. 71.4% מעוזבי "מכבי" הצטרפו ל"כללית" - כ-2,500 מבוטחים מדי שנה על רקע הטבות הפרסונל.

ממשרד הבריאות נמסר: "נמסור תגובתנו לעתירה במסגרת ההליך".

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  קופת חולים הכללית,  עתירה לבג"ץ,  חדשות,  קופות החולים
תגובות
אנונימי/ת
21.05.2021, 09:14

בכיינים

אנונימי/ת
21.05.2021, 09:32

במקום שמכבי יאמצו את ההטבות לפרסונל שנותנת הכללית - היא מתבכיינת ומבקשת לפגוע בעובדי הכללית . במכבי אין ועד עובדים אמיתי שנלחם לטובת העובדים , והקופה מקפחת את עובדיה כבר הרבה שנים. כל התארגנות מקצועית של סקטור זה או אחר ניתקלת במילחמת חורמה .
ב"שנת הקורונה " סקטורים רבים ירדו עשרות אחוזים בשכרם , והקופה רק הרויחה מכך .
( פיזיותרפיסטים למשל )
הגיעה העת לשינוי מחשבה . לא ?
[ עובד לשעבר בכללית ובמכבי במקביל ]

21.05.2021, 09:38

בתור עובד ותיק בכללית-אני מוכן לותר על ההטבה בתנאי שתחול על כל הסקטורים במדינה-עובדי חברת חשמל ישלמו על חשמל,עובדי האוניברסיטאות על שכר לימוד,עובדי התחבורה הציבורית על נסיעות,עובדי אל על על טיסות,עובדי עירייה על ארנונה,עובדי בנקים על משכנתאות,ויסלחו לי סקטורים אחרים אם שכחתי.
גם חברי כנסת,שופטים ושרים יוותרו על ההטבות שלהם.
אם צדק,אז לכולם!!!

אנונימי/ת
21.05.2021, 12:13

יפה !

100%

אנונימי/ת
21.05.2021, 12:48

פורופופופה, פה זה לא אירופה
פה זה ישראל, תתחיל להתרגל
כפרה, הופה, פה זה לא אירופה
פה זה בלאגן, מזרח תיכון ישן

אנונימי/ת
21.05.2021, 16:02

אולי שמכבי יתעסקו במה שמעניין את הלקוחות שלהם למשל חוסר משווע ברופאי כאב ואי מתן אפשרות לרופאים להכנס לרשימות של הביטוח המשלים שלהם בלי הסבר מפורט. ותורים ארוכים ארוכים בגלל חוסר רופאים בתחומים רבים. אם הם רוצים להתייעל שלא ילכו על הגב של הפרסונל. אף אחד לא מתעשר ולא זה השיקול אם לעבור קופה או להשאר. סתם ספין ורוע לב והתעסקות בתפל.

אנונימי/ת
21.05.2021, 16:29

מדוע לעובדי חברת חשמל מגיעות הטבות ולעובדי קופת חולים , לשיטתה של קופת חולים מכבי, לא?

אנונימי/ת
22.05.2021, 19:31

מכבי מבזבזת המון כסף סתם במקום לתת הטבות לעובדים. הכל קנאה והתנהלות לקויה.