• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

שר הבריאות שוקל להחמיר את מגבלות השיווק של מוצרי עישון

השר הורוביץ שוקל להגביל בחקיקה שיווק של סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות ולהטיל איסור על מכירת סיגריות לצעירים מתחת לגיל 21

יותר מ-25% מבני הנוער התנסו בסיגריה אלקטרונית. אילוסטרציה

שר הבריאות ניצן הורוביץ שוקל להגביל בחקיקה שיווק של סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות. הורוביץ הודיע כי יבחן את החלטות קודמו בעניין הזה, יעקב ליצמן. כך דיווחה בסוף השבוע מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

לפי הדיווח, סיגריה אלקטרונית חד פעמית חדשה שהגיעה לשוק בישראל "צוברת פופולריות בשלושה החודשים האחרונים בקרב בני נוער". סיגריה זאת מספיקה ל-300-200 שאיפות ומדמה עישון של חפיסת סיגריות מלאה. יש גם מוצרים אלקטרוניים שמאפשרים 1,500-800 שאיפות – זהה לעישון 7-4 חפיסות סיגריות.

בין השאר, במסגרת המאבק בעישון, נשקלים הצעדים הבאים: העלאת המס על סיגריות אלקטרוניות מכל הסוגים; בדיקת ההיתר החריג שניתן בעבר לפרסום סיגריות בעיתונות הכתובה; הרחבת פרסום תמונות מרתיעות על אריזות חפיסות הסיגריות שלא קיים עתה בישראל אבל מיושם כבר ביותר מ־120 מדינות וכן הטלת איסור מכירת סיגריות לצעירים מתחת לגיל 21.

בדיווח נמסר כי "בכל הנוגע לסיגריה האלקטרונית ולמוצרי העישון ככלל, קיים חשש כי שיקולים לא ענייניים ולא מקצועיים השפיעו על אופן קבלת ההחלטות של הדרג הפוליטי בעבר".

נושאים קשורים:  מאבק בעישון,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  סיגריות אלקטרוניות,  חדשות
תגובות