COVID-19 בישראל

פרופ' ערן סגל: "לקראת סוף אוגוסט ייתכן שיהיו כבר 1,200 חולים קשה"

מרכיב מודל החיזוי לקורונה טוען שחיסון מיליון הישראלים שטרם התחסנו היה מונע את העלייה בתחלואה ומציג דרכי פעולה לעידוד התחסנות: "יש מדינות שנוקטות בצעדים יותר אגרסיביים"

פרופ' ערן סגל, מומחה לביולוגיה חישובית במכון ויצמן. "יש להעלות שוב את רמת החיסוניות הכללית במדינה". צילום: מכון ויצמן

"יש מדינות בעולם הנוקטות בצעדים הרבה יותר אגרסיביים כדי להביא יותר אנשים להתחסן נגד קורונה", אמר הבוקר פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, מרכיב מודל החיזוי לקורונה. הוא דיבר בראיון לנינה פוקס ב-ynet. לדבריו: "בוזבז זמן רב. אנחנו כבר חודשיים בגל הנוכחי ומה שיכול היה למנוע אותו או בוודאות לא להביא אותנו למצב הנוכחי בתחלואה זה, אם היו מחסנים בתקופה הזאת את מיליון הישראלים שטרם התחסנו. יש הרבה דרכים לעשות זאת".

פרופ' סגל ציין כי עובדי בריאות בארה"ב, בצרפת וביוון מחויבים להתחסן כדי להמשיך בעבודתם, אוניברסיטאות סוגרות את שעריהן לסטודנטים ולמרצים שלא התחסנו ו"בתביעות נגד מדיניות זאת שהוגשו לבתי משפט, האוניברסיטאות ניצחו. רואים גם תמריצים כספיים למתחסנים וגם לאנשי מקצוע בתחום הרפואי שפועלים במרץ לעודד חיסונים ומביאים לא-מחוסנים להתחסן. יש עוד פעולות. מי שלא מחוסן, מסכן את עצמו, מסכן אחרים ויש טעם לקחת צעדים יותר נועזים בהקשר הזה. ברור שנדרש מבצע הסברה ויש מחקרים שאפילו הראו כי שליחת מסרון למי שלא חוסן, בנוסח 'קבענו לך תור', יכולה לעזור".

על עצם הזינוק בתחלואה אמר פרופ' סגל: "בינתיים המצב הנוכחי הוא בהתאם לציפיות. לאור העובדה שלא חלה כבר חודשיים התקדמות בחיסון מיליון ישראלים, אז למעשה לא היה מה שיאזן את העלייה בתחלואה. הצפי הוא שנמשיך בגידול בתחלואה. רואים כרגע הכפלה של מספר המאומתים מדי כל 12-10 ימים גם בחולים קשה. אם המגמות הנוכחיות יימשכו כפי שהן עכשיו, לקראת סוף אוגוסט יהיו כנראה 1,200 חולים קשה. אני לא אומר שלשם נגיע, אבל זה אחד התרחישים האפשריים. אלא שככל שיהיו עוד מתחסנים במנה השלישית ומתחסנים נוספים – אלה יאזנו במידה מסוימת את מגמת העלייה".

נושאים קשורים:  פרופ' ערן סגל,  חיסונים,  קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
11.08.2021, 23:08

לפי ידיעה מהערב ב" ישראל היום " משרד הבריאות צופה 17000 מאומתים ליום בסוף אוגוסט. אנחנו בקטסטרופה !