COVID-19 בישראל

כשליש מהציבור בחברה הערבית עדיין לא התחסן

רופאים ואנשי ציבור בחברה הערבית מותחים ביקורת על התנהלות משרד הבריאות שלא עושה די כדי לשנות את המגמה - תובעים להפעיל ניידות חיסון בשכונות הערביות ולהגיע באופן אישי לסרבני החיסונים

חיסון נגד קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

כשליש מהציבור בחברה הערבית עדיין לא התחסן ורופאים ואנשי ציבור ערבים מותחים ביקורת על התנהלות משרד הבריאות שלא עושה די כדי לשנות את המגמה.

בין ההסברים לסרבנות החיסונים במגזר הערבי: פעילות ברשתות חברתיות של משפיענים מקומיים, סיבות אידיאולוגיות וחוסר אמון במערכת. בדיווח של ג'קי חורי ב"הארץ" נמסר כי הרופאים ואנשי ציבור בחברה הערבית תובעים להפעיל ניידות חיסון בשכונות ביישובים ערביים וגם להגיע באופן אישי לסרבני החיסונים כדי שישנו את דעתם.

בדיווח הובאו נתונים לפיהם כ-400 אלף מקרב בני 12 ומעלה בחברה הערבית, 36% מתוך 1.1 מיליון שכשירים לקבל את החיסון, לא עשו זאת עד כה.

איימן סיף, מנהל הדסק הערבי במאבק בקורונה, ציין עם זאת שבימים האחרונים נראית היענות גבוהה דווקא בקרב בני 60 לקבל את מנת החיסון השלישית אבל עיקר הבעיה היא בקרב הנוער.

ד"ר ראיד חאג' יחיא, מומחה לרפואת ילדים ומנהל סניף קופת חולים מאוחדת בטייבה המצוטט בדיווח, אמר: "נדרשת פעילות אקטיבית יותר ביישובים הערביים. בגל הראשון פנינו פרטנית לאנשים והאצנו בהם להתחסן. זה עבד, גם אם באיטיות. אסור לסמוך רק על הכלים שהיו בשימוש עד עכשיו, שכללו בעיקר פנייה כללית לציבור הזה. נדרשת פעילות אינטנסיבית ופרו-אקטיבית כדי לנסות להגיע כמעט פיזית לכל אחד ואחד.

"אני מאמין שבסופו של דבר בקרב המבוגרים נשיג תוצאות טובות. אמנם עדיין לא מזהים בעיקר בקרב הצעירים מגמה עולה של תחלואה ואין אווירה של מגיפה, אבל חייבים לצאת מולם בפעולת הסברה ממוקדת ולהגביר את המודעות למחלה ולחשיבות החיסונים, אחרת המצב רק יחמיר מיום ליום".

נושאים קשורים:  ד"ר ראיד חאג' יחיא,  הסברה,  קורונה,  חברה ערבית,  חיסון לקורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
10.08.2021, 17:33

וודאי שלא ינסו לדחוף חיסונים לערבים כי ברגע שינסו או שיעשו סנקציות כמו הגבלת כניסה להרב הבית נראה לכם שהערבים יסכימו, מיד תפרוץ מלחמה!. ורק הישראלים פראיירים!!