• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות שוקלים חיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון

תכנית החירום להגברת ההתחסנות החלה הבוקר: מבצע חיסונים נרחב בבתי ספר ברחבי הארץ, לצד תגבור קופות החולים | ראש הממשלה בנט: "אנחנו לא מספיק מוגנים"

חיסון ילדה נגד קורונה במרפאת הכללית. צילום: פלאש 90

נגיף הקורונה ממשיך להציג תנודות בכל  הנוגע לנתוני התחלואה בישראל. בשבת הודיע משרד הבריאות כי בשישי אובחנו 566 מאומתים חדשים ונעשו מעל ל-83.6 אלף בדיקות. הבוקר (א'), בדו"ח המתייחס לשבת, נמסר כי אובחנו 223 חדשים ונעשו 35.474 בדיקות. מקדם ההדבקה ירד מעט ל-1.09.

הבוקר דווח שבבתי החולים מאושפזים 150 ובמצב קשה 100 – בשבת היו 102. אין שינוי במניין המונשמים וגם לא במספר הנפטרים מתחילת המגיפה – 8,210. בבידוד נמצאים היום 70,887 ישראלים. בסך הכל מתחילת המגיפה שהו בבידוד מעל 6.2 מיליון.

מדיווחי קופות החולים עולה שעד כה חוסנו בהן מעל 111 אלף בני 11-5 לפחות במנה הראשונה. בסך הכל עד כה חוסנו במנה הראשונה מעל ל-6.4 מיליון, בשנייה מעל ל-5.78 מיליון ובשלישית מעל ל-4.1 מיליון. היום יחל משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות. החל מהבוקר, מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ, קופות החולים מתוגברות ונשקלת אפשרות לחיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר קרא ראש הממשלה נפתלי בנט להורים: "הדרך להגן על הילדים שלכם היא פשוט לחסן אותם, להעניק להם את ההגנה הזו. אל תבזבזו רגע, קחו אותם כבר היום להתחסן, גם בלי לקבוע תור. זה עניין של כמה דקות".

עוד אמר בנט כי ה"אומיקרון פוגע גם בילדים. אנחנו רואים את זה במדינות אחרות, ורואים את זה גם בישראל. רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מאומיקרון, האחד לא היה מחוסן בכלל, השני היה ככל הנראה מחוסן חלקית. אנחנו רואים גם בארץ פגיעה בילדים. יצא לי במהלך השנה האחרונה לפגוש לא-מעט הורים לילדים שחטפו לונג קוביד - קורונה כרונית שפוגעת ברמה הקוגניטיבית ויוצרת עייפות נורא גבוהה. ההורים התחרטו שלא חיסנו את ילדיהם בזמן".

בנט ציין כי "האסטרטגיה שלנו מורכבת משני מרכיבים: אחד - לעכב ככל האפשר את כניסת האומיקרון לישראל דרך הידוק הגבולות, ושתיים - לנצל את הימים היקרים האלה כדי להגביר את החיסוניות של כל אזרחי מדינת ישראל. האמת היא שכרגע אנחנו לא מספיק מוגנים".

נושאים קשורים:  ראש הממשלה נפתלי בנט,  חיסונים,  קורונה,  אומיקרון,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות