• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

התכנית הלאומית למערכת הבריאות ל-2050: מוקדי חירום רפואי בפריפריה ובתי חולים חדשים

תכנית מינהל התכנון כוללת הכפלת מיטות אשפוז, בתי חולים חדשים בהוד השרון, בכרמיאל ובחריש ובתי חולים גריאטריים חדשים | פרופ' נדב דוידוביץ: "סופסוף יש תכנית לצמצום הפערים בין מרכז לפריפריה"

שקף תכנון של בית החולים ע"ש שמעון פרס בנגב. דורון רוהטין - תב"ע, ספקטור עמישר - תכנית אב

מינהל התכנון יציג מחר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה את התכנית הלאומית למערכת הבריאות לשנת 2050. בין היתר צפויים לקום בתי חולים ומוקדי חירום חדשים ותוגדל כמות המיטות במוסדות גריאטריים. התכנית מוצגת עדיין ללא מסגרת תקציבית ולוח זמנים סופי, אבל הגורמים שמובילים אותה מאמינים שהיא תוכל לשנות את מציאות מערכת הבריאות בישראל. כך מדווח הבוקר (ב') אדיר ינקו ב-ynet.

התכנית רחבת ההיקף - תוצאה של שיתוף פעולה בין משרד לרמן אדריכלים בראשות עדנה לרמן וביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וגיאוקרטוגרפיה, כוללת הקצאות שטחים עבור בתי חולים חדשים, לצד יעד להכפלת מספר מיטות האשפוז עד 2050, על רקע הירידה הנמשכת במספר מיטות האשפוז בישראל, כפי שדווח בדוקטורס אונלי.

ואולם, בכירים במערכת הבריאות הצביעו על העיכוב בהקמת בית החולים החדש בנגב, שעליו החליטה הממשלה כבר בשנת 2014, כמנבא מתריע על עיכובים אפשריים גם ביישום התכנית הזו. "אם ניקח את בית החולים הנוסף בנגב, שבסך הכל משרד הבריאות דוחף להקמתו, אך האוצר מקשה מאוד, מדובר בתמרור אזהרה," אמר פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר צוות הבריאות של תכנון הפרויקט.

"התכנית משריינת שטחים לטובת הקמת בתי חולים כלליים, גריאטריים, שיקומיים ופסיכיאטריים, ולראשונה גם כוללת הקמת מוקדי חירום רפואיים בערי הקצה שבהן אין כיום מענה הולם ובטווח זמן סביר", הסביר מנכ"ל מנהל התכנון, רפי אלמליח. בנוסף וכמענה לאוכלוסיה הבוגרת בישראל ולעלייה בתוחלת החיים, התכנית כוללת הקמת 20 בתי חולים גריאטריים חדשים.

על פי התכנית, מוקדי חירום רפואיים ייבנו בשורת יישובים חדשים ובהם קריית שמונה, סכנין, קצרין, כפר קרע, דימונה, ערד, מצפה רמון וראשון לציון. בחלק מאותם יישובים גם יוקמו בתי חולים גריאטריים.

בנוסף לבתי החולים בבאר שבע ובקריית אתא, שלגביהם כבר יש החלטת ממשלה, בתי חולים כלליים חדשים יוקמו בשורת יישובים חדשים, אף אחד מהם לא ביישוב ערבי, בהם: מודיעין, הוד השרון, נתניה, חריש וכרמיאל. לטענת המעורבים בגיבוש התכנית, הסיבה היא קושי במציאת קרקעות מדינה - חלק ניכר מהשטחים ביישובים הערביים הם בבעלות פרטית.

"עבדנו על התכנית שלוש שנים", מסר פרופ' דוידוביץ'. "יש בה חזון שמדבר סופסוף על צמצום פערים בשיעורי מיטות לנפש בין מרכז לפריפריה, חיזוק בתי חולים והקמת חדשים. ברור שכמה שהתכנית מרחיקת לכת, בלי גיבוי של תקציבים וכוח אדם בסופו של דבר היא לא תוכל לצאת לפועל".

נושאים קשורים:  בתי חולים,  מוקדי חירום,  מיטות אשפוז,  מערכת הבריאות,  בתי חולים גריאטריים,  חדשות,  פרופ' נדב דוידוביץ'
תגובות
אנונימי/ת
28.02.2023, 06:25

לא יקרה במיוחד שאין תקציב למדינה ותקציב הבריאות נקבע ע"י כלכלנים וראש ממשלה שייבש את תקציבי מע הבריאות בכל כהונתו

אנונימי/ת
28.02.2023, 06:28

לא הגיוני חוק חמץ שאינו מתחשב באוכלוסיות מגוונות כגון מוסלמים, נוצרים ועוד

אז יבנו בתי חולים חדשים ומיטות אישפוז אבל התוכנית היא 2050. כמה אנשים היום ימותו ועדין הועדות והמדינה משחקים בחיי אדם. בית החולים החדש לנגב כבר אושר ב2014 ועדין לא עושים כלום. אז מה אם אין מיטות ואין רופאים וצוותים. אז מה אם הכריזו על בי"ח לילדים בסורוקה ולא עושים כלום, לא מוסיפים מיטות או תקנים. אז מה אם חסרות 250 מיטות ילדים. העיקר שיש ועדה ויש ראש ועדה ומדברים שטויות. מה הסיהויים של ראש הועדה (דוידוביץ) או שלי לחיות ב 2050. עבודה על כול תושבי הנגב. אבל זה בסדר.תושבי הנגב ימשיכו להצביע ימין ולכן לנולם לא יקבלו שרותי רפואה או בתי חולים
כנראה זה מה שמגיע לנו.