ישראל במלחמה

ארגוני בריאות: לעצור את מסע ההסתה נגד צוותים רפואיים ערביים

עובדים ערבים במערכת הבריאות מעידים על סתימת פיות, רדיפה, התנכלות ואווירה חשדנית | ארגוני בריאות ערביים ויהודיים דורשים משר הבריאות לפעול לעצירת הסנקציות והפיטורים של רופאים, אחים ואחיות ערבים ולפעול למען אווירה קולגיאלית ומכילה

השחיקה והעומסים על הצוותים הרפואיים מקשים על מתן שירותי בריאות לציבור והן על מתן הכשרה רפואית איכותית לרופאי העתיד. אילוסטרציה

ארגוני בריאות ערביים ויהודיים דורשים משר הבריאות וממנכ"ל משרדו לפעול לעצירת הסנקציות והפיטורים של רופאים וצוותים רפואיים במערכת בריאות. לדבריהם, מדובר בכ-50 מקרים מדווחים עד כה מאז פרוץ המלחמה, כולל פיטוריו המיידיים, ללא שימוע, של מנהל יחידה בבית החולים השרון, שבפוסט שלו מלפני שנה ציטט פסוק מהקוראן ומקרה נוסף של הסתה שאירע בבית החולים סורוקה.

במכתב שנשלח לפני כשבוע, דורשים החותמים מהשר אוריאל בוסו ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, לפעול לאלתר לעצור את הסנקציות והפיטורים של צוותים רפואיים מהחברה הערבית על רקע הבעת דעה או עמדה אישית פוליטית או אנושית בשל המתרחש במדינה או בעזה. הכותבים, ראשי ארגונים לענייני בריאות בחברה הערבית וועדת המעקב קוראים לראשי משרד הבריאות לעשות כל שביכולתם למנוע הסתה וליבוי יצרים בתקופה המתוחה ממילא.

מכתב נוסף שעליו חתמו חברי האקדמיה הלאומית הישראלית לרפואה מדעית תומך בעמדה זו. "דווקא בימים כאלה", נכתב בו, "אנו חייבים למנוע מקיצוניים מלפלג את אזרחי מדינת ישראל. אנו מבקשים ממשרד הבריאות ומכלל המעסיקים במערכת הבריאות לא ליטול חלק בהתלהמויות ולשמור על כבוד כל הרופאים והרופאות בישראל הנוטלים בשעה קשה זו, כמו בכל ימות השנה, בעומס הטיפול בפצועים והחולים".

ראשי הארגונים לענייני בריאות בחברה הערבית כותבים כי בנוסף לקושי הרב איתו מתמודדים הצוותים הרפואיים, מתנהל בימים האחרונים "מסע רדיפה והסתה נגד רופאים בכירים, אחים ואחיות ועובדים ערבים במערכת הבריאות בכל הארץ, שאף מובילים במקרים לא מעטים להחלטות דרמטיות על נקיטה בצעדים משמעתיים נגד אותם עובדים, לרבות פיטורין מיידיים".

ד"ר עבד סמארה, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בביה"ח השרון, הושעה ללא שימוע:

הם מציינים את יתרונה של מערכת הבריאות כאי של דו קיום בחברה הישראלית ומדגישים כי "במיוחד בעת הזו, נקיטת פעולות כאלו נגד צוותים רפואיים תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי שלהם, רמיסה של זכויות בסיסיות שלהם כעובדים במערכת, ללא בדיקה מעמיקה של הביטוי שבגללו ננקטות הסנקציות, מייצרת אווירת רדיפה ומעמיקה את המתח הקיים בימים אלה בין אזרחים ערבים ויהודים, ואף פוגעת במורל שלהם ובמערכת הבריאות כולה".

הכותבים, בהם פרופ' ניהאיה דאוד, יו"ר ועדת המעקב לענייני בריאות בחברה הערבית, רגד ג'ראיסי ועופר דגן מארגון סיכוי-אופוק לשוויון ושותפות, ד"ר נעים אבו פריחה, יו"ר אגודת הרופאים הערבים בנגב, פרופ' בשארה בשאראת, יו"ר החברה לקידום בריאות האוכלוסיה הערבית בהר"י, ד"ר יאסר חטיב, יו"ר ארגון הרופאות והרופאים הערבים ועוד, מבקשים מהשר וממנכ"ל משרדו לפעול בכל האמצעים על מנת "להפסיק את הפגיעה בצוותים הרפואיים הערביים ולהעביר מסר ברור לכל מוסדות הבריאות ובכירי המערכת בדבר הצורך לשמור על שיח מכבד ומכיל במקום העבודה, ולעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מליבוי האלימות וההסטה ולחזק את הסולידריות בין אזרחים יהודים וערבים וכן לשמור על מערכת הבריאות כמרחב המקדם חברה משותפת ורב תרבותית שנותן שירות חשוב וחיוני לכלל האזרחים".

פאתן גטאס, מרכז תחום בריאות בוועדת המעקב החתום אף הוא על המכתב, מסר ל"דוקטורס אונלי", כי גם היום, שבוע לאחר שהמכתב נשלח, לא התקבלה שום תגובה. "מה שקורה בבתי החולים לא קורה רק שם. המצב שלנו הוא שיש סתימת פיות, רדיפה אחרי צוותים הרפואיים, הפגנות מול בית החולים בעפולה לאחר שאשתו של סגן מנהל בית החולים נעצרה. מסע של עליהום ודה-לגיטמציה. האם מי שמוביל את המהלכים הללו לא מבין את המשמעות שלהם, שזה פוגע במערכת הבריאות? יוצרים פחד וחשדנות בשני הצדדים.

"אנו מזועזעים ממה שקרה ב-7 באוקטובר אך אסור לנו להגיד דבר על מה שקורה בשני הצדדים. אם מטופלים יחששו ממטפלים או להפך, מה זה יעשה למערכת הבריאות?

"אחד הדברים שהתגאינו בהם היה היחסים בתוך מערכת הבריאות וכעת, יש כמעט יותר מ-50 מקרים שדווחו ויש מקרים שלא דווחו. אנו שומעים את זעקתם של האנשים העובדים במערכת הבריאות ומיהרנו לשגר את הפנייה לשר. עמדת בית החולים סורוקה ראויה לציון. זו עמדה מכבדת. אנו סבורים שיש להעניש כל מי שעובר על החוק, אבל מה שקורה כעת זה אובדן פרופורציות".

פרופ' בשאראת מספר כי בעקבות פניות מרופאים המתלוננים שהם מקבלים יחס שונה מבעבר מחלק מהעובדים, כולל כמה מקרי התנכלות ומעידים על אווירה כללית לא נוחה ועל סביבה חשדנית בעבודה, יזם פגישה עם מנכ"לית ההסתדרות הרפואית לאה ופנר, שבה הציגו כשבעה רופאים ערבים מקרים כאלה, והובטח שהם ייבדקו.

פרופ' בשארה בשאראת, מומחה ברפואת משפחה, יו"ר החברה לקידום הבריאות בחברה הערבית. "אנו חלק מהחברה הישראלית. אנו מתנגדים לכל אלימות"

פרופ' בשאראת ביקש שייצא מכתב בשם הר"י לרופאים עם קריאה לכבוד הדדי ולהתחשבות. "חלק מהאנשים איבדו חברים, יש חטופים שהם מכירים ויש להבין את זה. זו הקריאה שלי: להכיל ולקבל את הרגשות של האחר ולעבוד יחד באווירה מכובדת ומכבדת, קולגיאלית ומכילה".

הוא מספר כי גם בקבוצת הווסטאפ של ראשי איגודי הרופאים הנושא עולה, ויש במרבית המקרים הבנה למצבם של הרופאים הערבים. "אנו חלק מהחברה הישראלית. אנו מתנגדים לכל אלימות. כל הרופאים הזדעזעו ממה שקרה ב-7 באוקטובר. כולנו מתנגדים להתנהגות כזו. אם יש עשבים שוטים ואני מאמין שמדובר בבודדים, אם בכלל, יש לטפל בהם, אך לא להכתים את כל הצוותים הרפואיים".

פרופ' בשאראת מספר כי השבוע נפגש עם משפחות החטופים במטה שהוקם בתל אביב והציע עזרתו בכל דבר שיזדקקו לו וכי גם הוא הלך לנחם משפחה שבתה נרצחה במסיבה ברעים.

"מערכת הבריאות שבה עובדים יחד יהודים וערבים היא דוגמה לעוגן שפוי ויש לחזק אותה בימים של שלום, לעשות סדנאות בתקופות של שגרה שבהן ילמדו כיצד להתמודד עם מצבים של מתח. 95% מהרופאים הערבים לא נענו לקריאה של ועדת המעקב לשביתה ב'שומר חומות' ב-2021, כי הם מחויבים לאתיקה של עבודתם. במשרד הבריאות היו תכניות להקים ועדה שתפעל בתקופת של שגרה לחזק ולשמר את המערכת, וועדה שתבדוק תלונות ולא תשאיר זאת למנהלי בתי החולים. ככל שהמערכת הזו היא עוגן שפוי, לא לעולם חוסן, וללא תחזוקה היחסים העדינים הללו מתערערים מיד. זה תפקיד של מנהלי מערכת הבריאות".

"חייבים להגן שבעתיים על דו הקיום השברירי"

מכתבם של חברי האקדמיה הלאומית הישראלית לרפואה מדעית שוגר בראשית השבוע לשר בוסו ולמנכ"ל בר סימן טוב כמו גם לנציבות המדינה ולמנכ"לי כל בתי החולים וקופות החולים. "בימים קשים אלה, אנו, חברות וחברים באקדמיה הישראלית לרפואה מדעית ובאקדמיה הצעירה, צופים בדאגה בעלייה באווירת הסתה כנגד רופאות ורופאים ערבים במערכת הבריאות", נכתב.

הכותבים מביעים דאגתם מהמצב: "מאז תחילת המלחמה דווחו מקרים בהם אנשי צוות רפואה ערבים הותקפו ברשתות החברתיות על ידי קבוצות לחץ בדרישה להשעייתם בהאשמות של תמיכה בטרור, שהסתברו כהאשמות שווא. בחלק מהאירועים מדובר היה בביטויים כלליים ללא כל תמיכה באלימות או בחמאס ובחלקם הובעה חמלה כלפי סבל של אזרחים. אנו גם עדים להערות גזעניות והסתה ברשתות החברתיות וברחובות הערים עד כדי כך שיש מבין צוותי הרפואה הערבים שפוחדים להגיע לעבודתם".

גם הם מתייחסים לייחודה של מערכת הבריאות המגוונת בישראל: "רופאות ורופאים ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, בעלי דעות שונות, עובדים שכם אל שכם, מאוחדים במשימה להעניק טיפול רפואי באופן שוויוני, בלתי מוטה ונטול שיפוטיות. קל לפלג ולהסית וקשה לשמור על כבוד הדדי ודו-קיום, מסר חשוב כל כך באזורנו".

הכותבים מדגישים כי "כל תמיכה שהיא בטרור, כולל בארגון החמאס הנפשע, מחייבת גינוי נחרץ וחריף וראויה לסנקציות הולמות, אבל דווקא בעת הזאת בה הרגשות סוערים והדם רותח, חייבים להגן שבעתיים על דו הקיום השברירי ובמיוחד במערכת הבריאות".

הכותבים מסתמכים על סקרים, לפיהם "הרוב המוחץ של אוכלוסיית ערביי ישראל מתנגד להתקפה הברברית והנפשעת של החמאס. מאידך, הבעת חמלה לסבל של אזרחים בלתי מעורבים, גם בצד השני, משקפת את ההומניות והמוסריות שלנו גם ברגעים בהם הבטן מתהפכת. מגוון דעות, בגבולות שקבע החוק, הוא מבורך ואסור לייצר אווירת פחד והשתקה.

הכותבים מתייחסים לחוזר המשמעת של נציבות שירות המדינה בנושא "התבטאויות עובדי מדינה ומניעת גזענות" שאליו התייחס לאחרונה מנהל אגף משמעת של משרד הבריאות ומסבירים כי הוא "מתכוון לכך שניתן לשקול סנקציות רק במקרים של הסתה או תמיכה ברורה באלימות, בטרור או בגזענות. סנקציות, ככל שינקטו, מן הראוי שיישקלו בכובד ראש ולאחר בדיקה שתאפשר לרופאים להגן על עצמם ועל שמם הטוב". הם קוראים למכותבים לעשות כל שניתן על מנת לסייע ולהנחות את המעסיקים במערכת ברוח זו.

סורוקה: "אין מקום למשפטי שדה ברשתות החברתיות"

"אין מקום למשפטי שדה ברשתות החברתיות ולא נאפשר את הדבר במסגרת המרכז הרפואי", כתבה השבוע הנהלת המרכז הרפואי סורוקה, על רקע מקרה שבו אחות בבית החולים הפיצה הסתה. בהודעה לעיתונות נכתב כי בית החולים פועל ללא פשרות ומוקיע כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, וכל תלונה בנושא זה מטופלת במלוא החומרה.

"לצד זאת, לא נקבל ביטויים מאיימים הפוגעים בציבור עובדים תוך הטחת השמצות לא מבוססות הפוגעות בתחושת הביטחון שלהם במקום העבודה", נכתב בהודעה.

"האחות שהפיצה מידע שגוי נתבקשה למסור להנהלת בית החולים מידע שמצוי לטענתה בידיה לגבי עובדים תומכי חמאס, ועד עצם היום הזה לא הועבר על ידה שום מידע. אנו דוחים בתוקף את הטענות ואת האמירה הבוטה כי הובאו בפני הנהלת בית החולים התבטאויות ואמירות על תמיכה בחמאס אשר 'לא טופלו!', נמסר מ"סורוקה".

עוד נכתב בהודעה כי "במקום לפנות להנהלת המרכז הרפואי בתלונות קונקרטיות, ממשיכה האחות לפרסם ברשתות החברתיות הודעות הפוגעות בציבור עובדים מסור ומבטיחה לבוא איתם חשבון אישית".

הנהלת בית החולים סיכמה: "'סורוקה' טיפל ומטפל במאות נפגעים מהתקפת הטרור המתועבת של חמאס מאז יום שבת 7.10.23 במסירות עצומה, כתף אל כתף, של כלל עובדי בית החולים מכל המגזרים בחברה הישראלית – וזו המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו".

נושאים קשורים:  פרופ' בשארה בשאראת,  פרופ' ניהאיה דאוד,  הסתה,  ערבים,  ד"ר נעים אבו פריחה,  ד"ר יאסר חטיב,  מלחמה בישראל,  גזענות
תגובות
אנונימי/ת
26.10.2023, 19:38

הצוותים היהודים מדווחים כי חבריהם לעבודה הערבים, לא הביעו שום זעזוע או מחאה כל שהיא לטבח הנורא, כלומר שהם מסכימים למעשי חמאס. המערכת מחזיקה אותם רק כי בנו עליהם בטעות כשותפים לדרך, כעת נדרשת חשיבה מחדש ולשלוח אותם לעבודה בירדן.

28.10.2023, 13:54

אנונימי וכנראה גם שקרן ומסית. הצוות שלי והצוותים שסביבי כואבים ופועלים יחד במערכה הזו.
מזמין את הקוראים להצטרף לעצומה.
https://www.atzuma.co.il/physiforpeace

אנונימי/ת
28.10.2023, 19:41

דובאי.. 100 דינר לשעה. לא 45 שח יא זלמי!

אנונימי/ת
29.10.2023, 11:40
אנונימי/ת
29.10.2023, 11:46

שאלתי את רוקח הערבי : "האם מולה יגד לך לרצוח אותי , מה תעשה?"
מה אתם חושבים על תשובה שלו ?
"דוקטור, אתה לא תרצה לשמוע תשובה שלי ..."

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:03

רשעים!
לעצור את ההסתה של הרופאים הערבים נגד יהודים בבתי החולים ותמיכתם בטרור !!
את זה צריך לעצור !!
אחרי מעשה כזה שנעשה השביעי באוקטובר כל מי שלא יצא מגדרו להביע מחאה חלחלה והתמיכה בישראל הוא אויב

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:52

???

אנונימי/ת
28.10.2023, 06:20

מתלהם/ ת. דבר אחד אתה לא למדת בחיים שלך..
אסון בעיניי לחיות עם הוויה שקרית ויותר אם מתחילים להאמין לשקר

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:06

מסכים לגמרי, צריך להעיף מהאקדמיה ובתי החולים גם יהודים תומכי טרור.
כמו ה-25 מרצים מאונ' חיפה.
שיעבדו פרטי ולא יחיו מהקופה הציבורית.

27.10.2023, 09:11

מי שנגד. מדינה נגד צה״ל שיעוף מייד
מי שבעד המדינה אהלן וסהלן

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:23

אתה רופא , או חבר ב"לה פמיליה"?

אנונימי/ת
27.10.2023, 19:14

אתה רופא, אתה תומך חמאס?

אנונימי/ת
28.10.2023, 06:21

כןןןןן מפקד?

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:12

לצערי לא ראיתי צוותים רפואיים ערביים שהעלו סטטוסים שהמתקפה הארורה מגונה, ראיתי לא מעט ההיפך, כשהם יהיו ''ישראליים'' הם יקבלו יחס כזה, כל עוד שהם ''פלסטנאיים'' הם יקבלו יחס של ''פלסטנאיים''
בושה שאנחנו מפרנסים אותם והם לא מתביישים לדבר נגדינו, הגיע הזמן להעביר חקיקה נגד כל תומך חמאס-דעאש או ''פלסטין''

???

וסטטוסים של רופאים ישראלים נגד החוליגנים בגדה ששורפים בתים כן ראית?

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:15

מעניין למה יש חשדנות כלפי ערבים. פראנויה? גזענות? או אולי המציאות הכתה על פנינו בעוצמה?

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:54

גם זה לא סתם, גם זה לא קורה בוקואום

אנונימי/ת
28.10.2023, 14:01

חשדנות היא כמובן תגובה טבעית והגיונית. גזענות לא.
ונראה שמכונת הרעל היא חלק נכבד מהתשובה לשאלתך: מכונה שעושה הכל כדי להכליל ולהשניא את כל מי שאיננו תומך בנאשם ובחבריו לממשלה המושחתת והכושלת.

אנונימי/ת
29.10.2023, 12:01

פרופ' בשארה בשאראת: "...95% מהרופאים הערבים לא נענו לקריאה של ועדת המעקב לשביתה ב'שומר חומות' ב-2021, כי הם מחויבים לאתיקה של עבודתם..."
זאת אומרת - 5% מרופאים הערבים באופן גלוי תמכו בפעילות נגד מדינת ישראל, סביר להניח שעוד 90% - תומכים בשקט, ורק 5% - בעד מדינת ישראל כמו שהיא.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:15

הקרדיולוג עבאד סמארה משקר שאומר שנטפלו אליו בגלל תמונה מ2022. למי שקצת בקיא בערבית ואיסלאם- הוא העלה לפני שבועיים שתי תמונות התומכות בחמאס. אח"כ שינה וחסם את החשבון אבל התמונות כבר בכתבות ברשת. הנהלת רבין לא נטפלה אליו לשווא. על הציבור המוסלמי המתון להוקיע מתוכו את הקיצוניים ולא להגן על מי שברמזים עבים הביע תמיכה בארגון הטרור האיסלמיסטי הקיצוני

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:23

אתה מומחה לעניני האיסלאם?

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:39

כאילו המומחים לענייני ערבים בערוצי התקשורת באמת מבינים משהו בערבים... לא היו מופתעים בכלל. קל לראות לאן הגענו בהקשבה למומחים. אני מעדיף להקשיב לזה שמעליך

אנונימי/ת
27.10.2023, 19:17

מה זה קשור . בן אדם תמך באויב, להעיף לצמיתות ממערכת בריאות שלנו, שיעבור לעזה. נקודה

אנונימי/ת
28.10.2023, 14:10

את/ה טועה ומטעה (במקרה הטוב). לא היתה אצלו שום תמיכה בחמאס, לא בתמונות ולא בטקסט. מקווה שתבדוק/תבדקי את עצמך.

אנונימי/ת
28.10.2023, 21:08

הקרדיולוג שינה את תמונת הפרופיל שלו לסמל של חמאס, בימים קשים אלו התמונה לא קפצה מאליה וקיימים הרבה עדים לכך

אנונימי/ת
29.10.2023, 12:12

פרופ' בשארה בשאראת יודע היטב את הפרטים של מקרה של ד"ר עבאד סמארה. כך אנו יכולים להוציא את המסכנה שגם פרופ' בשארה בשאראת באותה עמדה נסתרת ומנסה לרמות אותנו סביב האצבע שלו.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:16

"דו קיום שברירי"
אחרי הכלה של חוסר שיתוף פעולה אזרחי במשך 75 שנות קיומה של מדינת ישראל, הגיע הזמן לומר בוודאות שמלחמת הדת המוסלמית ניצחה. כל הערבים מאוחדים בדבר אחד, השבת הכבוד הערבי על ידי הכרעת היהודים.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:17

אתם צודקים בהחלט, צריך לשנות את הגישה כלפיהם ולשפוט את כל האנשי צוות שצהלו על תמיכה בארגון טרור, עבירה של 3 שנים מאסר.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:20

יורקים לבאר שממנה הם שותים!!
ישר כח לאפס סובלנות!!
שלא יתבכיין הדר' ויתכבד ויעוף מפה עם התבטאויות של תמיכה בטרור!!!

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:20

אולי דוקטורס אונלי יפרסם מכתב המגנה את אירועי 7.10 בשפה הערבית?
בואו נראה כמה יחתמו עליה.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:49

כל מילה בסלע, נראה מי יגנה את הרצח האונס הונדליזם בגופות ובחיים.
אל תהיו יפה נפש, זה יתהפך עליכם.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:25

כדור שני לניצולי שואה שחי ונשם את הזוועות שבוצעו כנגד העם שלי על ידי הנאצים הארורים. כצבר שנולד במולדת זו ונשבע "לא עוד" NEVER AGAIN דם יהודי איננו הפקר. אחרי ה-7 באוקטובר הזדים והרשעים שטבחו בבני עמי ובצעו בנו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות - לא תהיה מדיניות הכלה לעולם!! וכל הקם להורגך השכם להורגו

אנונימי/ת
29.10.2023, 07:39

מה הקשר בין מה שכתבת לבין מה שקורה במערכת הבריאות? הטבח של ה-7/10 היה מאורע כל כך נורא שאין מילים לתארו. ומי שתומך בו אין לו מקום בארץ. אין קשר בין זה לבין קריאות ומעשים גזעניים הנטפלים לאנשים רק על סמך מוצאם. זה בדיוק הדבר אותו אנחנו לא רוצים לעשות. היינו שם. אל תתנו לפחד להשתלט עליכם. ככה עובדת הסתה.

27.10.2023, 09:33

מי שמביע תמיכה בטרור צריך לעוף. נקודה.
אבל צריך להקפיד לא להשעות אנשים בלי הוכחה ולא להשעות אותם על הבעת תמיכה באזרחים שנפגעו- שזה משהו שגם יהודים יכולים לעשות, אגב, כי זה עצוב כשילדים מתים לא משנה באיזה צד.
אני יכולה לומר לכם שביום ראשון אחרי הטבח בשבת הגעתי לעבודה והיתה אווירה של קבר, האחים והאחיות הערבים שעובדים איתנו היו בהלם ואף אחד מהם לא נראה מבסוט מזה. הם אנשים שמטפלים גם ביהודים במסירות כל יום, ולכל מי שינסה לפגוע בהם בלי הוכחה יהיה עסק איתי.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:50

אין שום דבר נגד הערבים ככלל
אבל בכל המקרים שיש תהליכים נגד צוות רפואי ערבי, במקרה העלו פוסטים או התבטאו בעד החמאס, לא מדובר בפוסט ישן או נתון לפרשנות.

גם אם ניתן לפרשן אותו אחרת, אל תתבטאו בצורה שעשויה להוציא אתכם כתומכי טרור.

איבדתם את זה לגמרי.
יש לשלול תעודה מכל מי שמתבטא בכל צורה בעד הטרור.
מוזמנים לרילוקיישן לעזה או כל מקום אחר.

אנונימי/ת
27.10.2023, 09:57

האם כותב המאמר, שם לב *לכל* התגובות, ההפוכות לכותרת !!!
עם כל הכבוד, לקולגים שלנו במגזר הערבי, ויש הרבה כבוד על המסירות הרבה שלהם !!!!!, הייתי מצפה מהם, לגינוי החמאס ומעשיו הברוטליים.
יש לי ידיד טוב בכפר קאסם, שפוחד מהשכנים הברוטליים .
הביע לא אחת, חשש מאיזה כדור שפגע בו או במשפחתו.

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:22

כמה פעמים אתה גינית מעשי רצח של ערבים בידי מתנחלים?

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:42

כמה כבר היה לגנות? מקרים בודדים שאפשר לספור אולי ביד אחת.
רק מאז אוסלו עם החמרה מאז ההתנתקות הארורה נשחטו אלפי יהודים.
עצם זה שאתה בכלל חושב שיש מקום להשוואה מעיד על רמת מוסר שלך ועל אפס יכולת שיפוט. עם כזו תפיסת מציאות לקוייה, תחליף מקצוע.

אנונימי/ת
27.10.2023, 13:39

לאנונימי/ת השמאלני/ת שטופ/ת האין מוח מ- 11:22. על כמה מקרי רצח של ערבים על ידי מתנחלים את/ה יודע/ת? יש מקרה אחד שהורשע. אבל רצח של מתנחלים כולל נשים ילדים ותינוקות (זוכר/ת שחיטת התינוקות ביישוב יצהר?) בידי ערבים יש עשרות רבות.

אנונימי/ת
28.10.2023, 14:15
אנונימי/ת
29.10.2023, 07:40

רצח הוא רצח הוא רצח.

אנונימי/ת
27.10.2023, 10:07

"לפעול למען אווירה.. ומכילה" - לא הבנתי בדיוק איזה התבטאויות של רופאים אנחנו אמורים "להכיל" ???

התבטאויות בשבח חלאות שערפו ראשים? חתכו בטן של אשה הרה, הוציאו את עוברה ורצחו אותו נגד עיניה? בחורות בנות 15 ואחר כך ירו בהם?

או אולי התבטאויות בשבח אנשים שרצחו את הוריה של ילדה בת שלוש ואחר כך חתפו אותה לעזה?

בקיצור, נא לפרט את המינון המדויק של "ההכלה" כדי שלא נטעה במינון...

אין ולא תהיה לנצח שום ''הכלה'' לשום ביטוי הבנה או תמיכה בנאצים הארורים!

ומי שמרחם על האכזרים סופו מתאכזר לרחמנים.

אנונימי/ת
27.10.2023, 10:31

די לאפרטהייד

אנונימי/ת
27.10.2023, 19:21

די לשקר.

אנונימי/ת
28.10.2023, 23:07

דיי לחוצפה

27.10.2023, 11:12

קראתי את התגובות והתיאשתי
אני עדיין סבור שכשנצא מהמשבר הנוכחי נוכל לבנות באמצעות הנהגה חדשה ובאמצעות הכוחות החיוניים שהתגלו במשבר, מדינה מתוקנת.
מקריאת הפוסטים המתלהמים הגזעניים ובחלקם סתם מטופשים, אני לא בטוח שנוכל להתגבר על הביביזם הגזעני והשקרי, שבא לידי ביטוי כאן. נכון לכל אחד מהמגיבים יש איזשהו נימוק לכאורה בטחוני או לאומי, או חברתי , אך בסוף מכולם מבצבצת אותה גזענות מכוערת. באירופה כשהיא מכוונת ליהודים קוראים לה אנטישמיות.

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:42

אין פה שום ביביזם.
אנשים שתמכו בשמאל כל השנים התפכחו.
אי אפשר להיות ישראלי ולתמוך בחמאס.
אי אפשר להיות ישראלי כשיש רק זכויות ואין חובות.
מי שעושה זאת לא ראוי לעבוד במגזר הציבורי בישראל.
לא נגיש יותר את הלחי השניה.
יש מספיק מדינות בעולם שיקבלו אותם בשמחה.
לא כאן !
עד כאן !

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:49

מי זה אנחנו
לערבים בישראל יש את אותן זכויות כמו שיש לך והם לא צריכים להתנצל על כך

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:57

יותר ימניים התפכחו, נותרו רק המשיחיים שבנוסף למלחמת גוג ומגוג, עליה הם חולמים , רוצים גם לבנות את חבל קטיף(???...)

אנונימי/ת
27.10.2023, 13:48

זכויות יש כמובן, אבל איפה החובות ?
- לא עושים צבא
- לא עושים שרות לאומי (רובם)
- כל הישובים הערבים מקבלים זיכוי מס הכנסה
- עבודה בשחור בלבד, לא שמעו על מיסים.

אנונימי/ת
27.10.2023, 14:38

גם החרדים וקבלני השיפוצים לא ממש משלמים מסים

שום דבר לא לומדים ממה שמתרחש. אתה דר פפו משתמש עדיין בשמות גנאי כמו ״ביביזם״ בלי שום בושה. בגלל אלא כמוך אנחנו כעת נמצאים במצב הזה. בגלל יפי נפש נכשלנו בגדול. מי שגזען זה אתה כלא מכבד את העם שלך. אין יותר גרוע מיהודי אנטישמי.

אנונימי/ת
27.10.2023, 19:30

האנארכיסטים בהנהגתו של אהוד ברק, שפעלו להחלשת הצבא והמדינה, עד שתהא מלחמת אחים, גופות יהודים יצופו בירקון ואז הוא יקרא לדגל כמושיע- לא תארו לעצמם לאיזה אסון זה יוביל.

28.10.2023, 09:38

כן, אני לא מכבד ביביזם - הערצה עיוורת של מנהיג מושחת, מפלג ומסית שהרס מדינה , כן, אני לא מכבד גזענות, כן, אני לא מכבד טיפשות . אם כל זה מוביל לדעתך לאנטישמיות , אין לך צל של מושג מהי אנטישמיות , גם אם את רואה עצמך "מומחית" לנושא בגלל שהכרת מדינות בהן האנטישמיות רווחת.

אנונימי/ת
28.10.2023, 09:40

של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על אהוד ברק שתרם עבור המדינה , תרומה שמאה ביבסטים כמוך לא תרמו ולא יתרמו בכל ימי חייהם.

אנונימי/ת
28.10.2023, 11:22

תתבייש לך. נראה כאילו אתה "מכיל" את הטבח מתאריך 7/10 כל עוד ישרת את האינטרסים הפוליטיים שלך להפיל את הממשלה. אתה בושה!

אנונימי/ת
28.10.2023, 13:38

פפו, אל תאשים בטיפשות, בגזענות ובפילוג את מי שלא חושב כמוך. אולי אתה הטיפש, המסית והגזען? אתה לא בעל הזכות לקבוע מה זה אנטישמיות וגם לקבוע כי אחרים לא יודעים מהי אנטישמיות. אולי באמת באמת הגזען זה אתה? וכן, כותב באנונימיות כי אנשים כמוך נוהגים להסב נזק למי שחושב אחרת.

אנונימי/ת
28.10.2023, 20:13

לאנונימוס מ- 14:38. ואתה מקבל/ת פציינטים פרטיים ולא נותן/ת קבלות.

אנונימי/ת
28.10.2023, 23:12

אתה תמים / נאיבי / מחשיב את עצמך לנאור / אידיוט (מחק את המיותר).
אנחנו נמצאים במזרח התיכון לא באנגליה או בשווייץ. השיח במזרח התיכון הוא אחר. אם נמשיך בצורת החשיבה שלך נכחד מעל פני האדמה (ע"ע עוטף ישראל). אף אחד לא גזען או נגד השלום. כולם רוצים להמשיך לחיות כאן ללא מורא.
תתפכח משכרון הנאורות!

ילחק פפו - כה לחי!

אנונימי/ת
29.10.2023, 14:10

אינני מכיר שמאלנים שתמכו בחאמס. לעומת זאת, ביבי וממשלות הימין תמכו תמיכה נדיבה בחאמס במשך שנים רבות. תתפקחו ימנים בורים.

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:39

עצרו את מסע ההסתה נגד יהודים!!!
נותרנו עם אפס סובלנות לכל המתפתלים האלה שהיום כבר ברור מה דעתם על קיומנו במדינה הזאת.

אנונימי/ת
27.10.2023, 11:43

שעובדי הבריאות הערבים מאוד מוטרדים מתחושת החשדנות יואילו בטובם להוקיע בריש גלי את הנאצים החמאסניקים, ככה לא יהיה בסיס לחשד שהם חלק מזה. שיהיו ברורים באיזה צד הם. כי יש רק שני צדדים פה.

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:41

באתם לאחד ויצאתם מפלגים אפילו יותר. הכלה לטרור בין אם היא מפורשת, בין אם היא בעקיפין וכיום גם בשתיקה היא איומה.
כיצד הייתם מתייחסים לגרמנים שבתקופת השואה היו ״רק״ שותקים לנוכח הזוועות ? יש זמנים שבהם מתגלה פרצופם האמיתי של אנשים והציבור הערבי נופל שם חזק. יש כמובן אנשים כמו יוסף חדד ודומיו שאותם צריך לחבק בחום, כי הם עשו את המעבר השלם לצד המוסרי. אלו היוצאים מן הכלל.

אנונימי/ת
27.10.2023, 12:51

מדהים מה שקורה כאן. תרגיעו !
חבורת מתלהמים.
איש לא חולק שקרה דבר נורא. אבל ההתלהמות שעולה כאן היא היסטרית לגמרי. לא עוזרת לאיש. לא ללוחמים, לא צוותים רפואיים. אולי שאלו שמלבים שנאה משיקולים אינטרסנטים, כמו השלטון הנוכחי.
די. שנאה יש מספיק. תרגיעו ותחזרו לעבוד בלטפל באנשים.

אנונימי/ת
27.10.2023, 13:33

הַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא יִדֹּם

27.10.2023, 14:21

צריך לעצור את ההסתה של רופאים ערבים במערכת הבריאות…
ראשית אומר שהרוב הגדול של ערביי ישראל בכלל ושל הרופאים הערבים הם אזרחים נאמנים שומרי חוק.
מאידך אציין כי נתקלתי במהלך שנותיי כרופא במערכת הבריאות הציבורית (מ 2008 ועד כה) בהרבה יותר פוסטים של רופאים ואנשי צוות ערבים, המזדהים עם חמאס, חיזבאללה, והפלסטינאים מאשר בהסתה כמגד אותם רופאים ואנשי צוות.
בפעם הזאת המצב שונה.
האם בשל גודל הזוועה ?
האם בגלל הממשלה הגזענית ?
אינני יודע. אבל אני שמח שהפעם יש פחות הכלה וסובלנות לגלוחי ההזדהות עם הגרועים שבאויבינו.

אנונימי/ת
27.10.2023, 14:22

די להתחנף! עדיין לא הבנתם?!
בבית חולים נהרייה כ-80% ערבים מתוך 3-4 אלף עובדים.
בית חולים נהרייה מפרסם פוסט עם דגל ישראל.
0 לייקים מצוות הערבי.
הם לא מזדהים איתנו. וחלק גדול שונאים אותנו.

אנונימי/ת
27.10.2023, 14:41

אם הם יקראו את הפוסטים הגזעניים שמופיעים כאן הם יבינו מיהם חלק מהרופאים היהודים איתם הם עובדים וקרוב לוודאי שיאהבו אותם עוד פחות

אנונימי/ת
27.10.2023, 17:57

מצפצפים על אהבה שלהם. יכולים לעזוב לאחת ממיליון ארצות ערביות ולאהוב שם את כל בחבריה. שיפנו מקומות עבודה לילדים שלנו במדינה שלנו.

אנונימי/ת
28.10.2023, 23:16

לא ראיתי כאן אף אחד שהתגזען.
הציבור הערבי שווה זכויות במדינה בדיוק כמו הציבור היהודי.
חוסר גינוי ראוי לגינוי!

אנונימי/ת
27.10.2023, 15:58

איחחחס. הר"י ארגון פרו-פלסטינאצי.

אנונימי/ת
27.10.2023, 16:56

בא לי לצרוח!! בחיי שבא לי לצרוח!! כמה חוסר מודעות??

כפויי טובה, מקבלים ממנו הכל. עובדים בבתי החולים שלנו, נהנים מאזרחות במדינה הדמוקרטית היחידה(!) במזרח התיכון כל הזכויות האפשריות.

והם מרגישים הסתה??? הם???
למה במחלקה בה אני עובדת לא שמעתי מילה בנושא כמה וכמה אנשי צוות מהמגזר הערבי רופאים ואחיות אף לא אחד הביע טיפה של הזדהות, כאב, זעזוע או גינוי וזה עוד אנשים של מערכת הבריאות מהם נדרש הכי הרבה חמלה ואהבת האדם.

שלא נתבלבל כמויות של הרג וטרור לא רק עכשיו, מידי יום זיכרון המספרים רק עולים ועולים
חושבים שאנחנו מטומטמים שהם מעלים תפילה ''תמימה''
חמודים זה שיש פה כשל בידיעת השפה הערבית בקרב אזרחי מדינת ישראל לא אומר שאי אפשר להשתמש בגוגל טרנסלייט..

מה שקרה עכשיו ב7.10 היה הקש ששבר את גב הגמל. ובמקום לשמוע גינוי חד משמעי, הסברה בערבית ועמידה לצידנו- במקרה הטוב: שותקים ובמקרה הרע: תומכים בחמאס ובאוכלוסיה הפלסטינאית בכלל והעזתית בפרט שחילקה בקלאוות, חגגה והיללה את שחיטת ילדנו וטובי בננו

אם כולם היו כמו יוסף חדד אוהבי מדינה, משרתים בצה''ל, מגני טרור מבטיחה שהם לא היו מרגישים ולו במעט את הרגשות העולים מהכתבה ההזויה הזו

גם בשואה כל השותקים שעמדו מנגד ולא עצרו את הזוועות אינם חפים מפשע ופה הם עוד מתלוננים!! חצופים כאלו. עצם זה שיש כתבה כזאת זה ביזיון והשפלה שלנו כחברה וכאנשי רפואה.
חלאס!!
פשוט חלאס!!

אנונימי/ת
27.10.2023, 17:36

דווקא בזמן המלחמה צריכים להיות ערים לכל ביטוי עוין , אין חופש ביטוי לטובת המחבלים! שכן יסתמו את הפה כשרוצים לעודד מחבלים! גם לנו היהודים במדינה שלנו יש חופש ביטוי. הם לומדים רפואה על חשבון הילדים שלנו שחייבים להתגייס לצה״ל, הם לא עושים אפילו שירות לאומי! למה? עד מתי?! בכל ביטוי אנטי ישראלי לפטר לאלתר!

אנונימי/ת
27.10.2023, 19:09

אין מקום במערכת הבריאות לאנשים מביעים הזדהות או תמיכה במחבלים . אנחנו במלחמה , אותם אלה שבוכים "אכלו לי , שתו לי " צריכים להפעיל מוח לפני שהם מביעים שמחה על רצח יהודים.

27.10.2023, 19:56

לפני שמפנים אצבע מאשימה לאדם, חייבים לברר אם יש בסיס אמיתי לכך ואין לבצע הכללה או הסתה מבישה כלפי עמיתינו.
יחד עם זאת, אפס סובלנות לגבי כל מי, שאכן הביע תמיכה בטרור ובאויב בעת מלחמה.

אנונימי/ת
27.10.2023, 20:09

אני רופא ישראלי ערבי, עובד בבתי חולים בפרפריה בהם מועסקים ישראלים ערבים בכל הסקטורים. בשיחות פנימניות עם חלק לא קטן מהם לשמחתי לא נתקלתי חס ושלום אף לא באחד תומך חמאס או חלילה אינו מזועזע והמום מהמעשה הברברי שבוצע וראוי לכל גנאי.
כן לחיים ביחד, כן לכבוד האדם. לא לגזענות, לו להתלהמות, לא לטרור מכל סוג , לא לפגיעה בחפים מפשע.

אנונימי/ת
27.10.2023, 23:53

ערב טוב מותר לומר?
בעצם מה כן אפשר להגיד?
אני מבולבלת.
ערבייה פלסטינית אני עם זהות לא רק מפוצלת אלה עם מומים כבר.
הלוואי המתת חסד לזהות הזו.

אנונימי/ת
28.10.2023, 09:45

מעבודה במערכת הבריאות אני מסכים לחלוטין שיש מרחק גדול מתשפוכת הביבים הגזענית שעולה כאן בתגובות של מספר רופאים מתוסכלים ( אלה ששנאו גם לפני האסון את הערבים, ילידי הארץ, האשכנזים , הטייסים וכל מי שמוכשר ) לבין עמדות הרוב הגדול של הרופאים היהודיים. התגובות כאן בעצם מכתימות אותנו הרופאים היהודיים שעמדותיהם שונות לחולטין.

אנונימי/ת
28.10.2023, 10:24

הזהות שאני ממליץ לך - ישראלית ערביה, כפי שאני מגדיר את עצמי. מותר לך לקרוא לשלום, דו קיום, מותר לך גם לתמוך בכל רעיון או פתרון מדיני שאת בוחרת. אנחנו חיים בישראל, נולדנו כאן וכאן נשאר. זו המדינה שבה אני חי ומגדל את ילדיי, בטחונה ורווחתה צריכים להיות בראש מעייניו של כל אזרח שחי כאן ללא קשר לגזע, דת או מין ומקווה שנגיע לשוויון זכויות והזדמנויות לכל אזרח ללא קשר לגזע, דת או מין.
בקיצור, אני בחרתי צד, ישראלי ערבי . עוד רבים רבים כמוני.

אנונימי/ת
28.10.2023, 23:25

א. כנראה שאתה לא חזק בהבנת הנקרא, כי לא מצאתי כאן גזענות או את הצל שלה.
ב. כולנו מכבדים את הקולגות שלנו ללא הבדל דת ומין.
ג. המדינה לא אמורה להעסיק אזרח שמביע תמיכה בארגון נאצי או מגלה אהדה לנאציזם.

אנונימי/ת
28.10.2023, 00:00

בושה!

28.10.2023, 00:20

המומה מכמות התגובות האנונימיות מלאות השנאה - חזרתי מימים ארוכים ללא שינה עם שורדי הזוועות שפונו למלונות - שם עבדנו והתנדבנו יחד אנשים, יהודים ערבים ופשוט - בני אדם.
שישי בערב לפני שבועיים רוקחים ערבים פתחו לפיקוד העורף ולי את הדלקת ובמשך שעות ארוכות הוצאנו מאות (אם לא יותר) מרשמים למאות מפונים מבוגרים משדרות שהגיעו ללא התרופות.
בהתקפה הנתעבת נהרגו נחטפו גם ערבים ולא-יהודים, כולל אנשי רפואה ערבים.
במקום להיות מה שאנחנו - דוגמה ומופת לדו קיום אמיתי של נתינה משותפת - שפכו כאן באנונימיות, שאי אפשר לדעת אם מגיעה מכותב אחד או מרבים, שנאה ובורות. כנראה אנשים שיש להם זמן להיות על המקלדת, כי מי שאין לו ונמצא בבית החולים בקהילה או בנתינה - לא עסוק בשנאה.

אנונימי/ת
28.10.2023, 02:15

טלי סחר ריגשת.

אנונימי/ת
28.10.2023, 09:32

אף אחד מהקולגות הערבים שלי לא עצר לשאול אותי איך אני מרגיש. לברר אם מישהו שיקר לליבי נפגע. מה שלום ההורים שלי שרצים לממ״ד.
במקום זאת הם השחירו את תמונת הפרופיל, רשמו שבמלחמה אין מנצחים ועוד כל מיני עלי תאנה.
אז לא.
לא מאמין להם.

28.10.2023, 11:03

אני דוחה על הסף את נסיון ההתקרבנות של ד"ר בשאראת ומיני ועדות מבישות של ערביי ישראל. עתה עתה לא גינו באופן חד וברור את הטבח הברברי המזויע על ידי מחבלי החמאס של נשים ילדים גברים רק בשל היותם יהודים. שפה מתחכמת של "אלימות משני הצדדים" ו"דו קיום שברירי" הם משפטים חסרי משמעות לנוכח הטבח שעם ישראל עבר.
האשמה היא לא על מי שנטבח האשמה היא על מי שלא מגנה טבח כזה.
אין שיוויון באלימות בין הצדדים ! אם ד"ר בשאראת וחבריו לא רואים שחיינו השתנו אחרי ה 7.10.2023, אז הוא מיתמם. לדעתי תגובתו מבישה. עם "קולגות" תומכי חמאס אני לא מעונין לעבוד.

אנונימי/ת
28.10.2023, 20:16

איזו כתבה חצופה וחסרת רגישות בעיתוי הזה! די כבר עם ההתבכיינות הזו, אכלו לי שתו לי, איזה מסכנים אנחנו. אין לנו יותר סבלנות לשמוע את זה ולחשוב על הקיפוח *כביכול* של החברה הערבית. אני עובדת עם הרבה א.נשים מהמגזר הערבי והיחס אליהם מכבד כמו תמיד, למרות שאני אישית לא שמעתי מפי אף אחד מהם גינוי וזעזוע אמיתי ממה שקרה.. זה תמיד- "כן מזעזע" ובעיניים שלהם רואים את ה-"אבל זה לא קרה בואקום".. בהתייחס ל"פלסטין" כיבוש בלה בלה בלה. זו ההתרשמות שלי לצערי הרב. ברור שנהיה חשדנים אחרי מה שקרה אבל עושים כמיטב יכולתנו שלא לפגוע ביחסים הטובים. עכשיו זה זמן לבכות רק את האסון הנורא שפקד אותנו *הישראלים* ואת המצב הקשה שהמדינה נמצאת בו ולא להתמסכן על זה שלא חייכו אליכם בבוקר. ומי שמפרסם הודעות שמחה, עידוד או תמיכה בחמאס לא רק שמקומו לא במערכת הבריאות פה אלא גם לא במדינת ישראל בכלל.

אנונימי/ת
28.10.2023, 20:25

לא יודעת מה איתכם אבל אותי אישית אף עמית/ה ערבים, כולל אנשים שבד"כ קרובים אליי בעבודה בבית חולים, לא שאלו אותי מה שלומי או הביעו השתתפות בצער המדינה. גם כשהרמתי להנחתה, שינו נושא ודיברו על עבודה העיקר רק לא להודות שאכן עברנו זוועה מטלטלת כיהודים וכישראלים בכלל. יש משהו מאוד לא כנה בתגובות של הערבים סביבי בנוגע ל-7 באוקטובר, זה מה שאני רואה סביבי וזה מצער ומפחיד מאוד.

אנונימי/ת
29.10.2023, 01:25

סורי אתם לוקים בחוסר מודעות קיצוני, מתוך עשרות אנשי צוות רפואי ערבי במקום עבודתי, לצערי לא ראיתי הודעת גינוי אחת פומבית או אפילו פרטית בהתכתבות אישית, על פרומיל מהזוועות שבוצעו בישובי העוטף.

כל מי שיש לו את החוצפה להסיט את הזרקור לכיוונים מטופשים של חשדנות וכו' וכו' בזמן שהקולוגות שלו מסכנים את חייהם בלחימה פעילה, מוזמן לביקור קצר באושוויץ המודרני במרחק של שעה נסיעה ממרכז הארץ, להתרשם מהזוועות של פראי אדם אלו, או לחלופין לדבר קצת עם אנשי המכון לרפואה משפטית, לשמוע קצת על מעשי השטן של טרור ברברי, פיזי, נפשי, ומיני שבוצע בנו לפני מעט זמן.

ואיך אמרו חכמינו 'שתיקה כהודעה'
אז בבקשה לא לגלגל עיניים בטהרנות מבחילה.

חייבים לקבל הסבר ממשרד הבריאות מדוע פוטר ד"ר סמרה ואם נוהלי הפיטורין היו תקינים. אני מבקש מהרי לתת סיוע משפטי לדר סמרה ולברר ברחל בתך הקטנה האם יש סיבה צודקת לפיטורין.

אנונימי/ת
29.10.2023, 09:33

פרופסור ארדון רובינשטיין - אתה לא תקבל הסבר ממשרד הבריאות מדוע ד"ר סמרה פוטר. משתי סיבות עיקריות.
הראשונה - שהוא כלל לא פוטר.
השניה - מי שהחליט על ההשעייה זה הנהלת בית החולים השרון ששייך לכללית ולא למשרד הבריאות.
מה שהופך את התגובה שלך למיותרת (וזה רק משום שאני עדין ).
מסתבר שניתן להיות פרופסור גם ללא הבנת הנקרא.

אנונימי/ת
29.10.2023, 10:05

אני עובד בבי"ח שבו חלק גדול מאוד מכלל העובדים ובתוכם כל הרופאים הצעירים המתמחים הם ערבים,ולא שמעתי מאף אחד מהם גינוי וזעזוע ממה שקרה ולהפך היו הרבה גילוי שמחה שנראו במצלמות ביה"ח.
אם היה קורה הפוך היינו מתחרים מי יגנה יותר ובמילים חריפות יותר.
ובכלל איני מבין איך לא קם מנהיג כלשהו של הציבור הערבי ישראלי שיעמד לפני המצלמות ויביע פומבית זעזוע וגינוי חריף למה שקרה ב-7 לאוקטובר(דו קיום?)

אנונימי/ת
30.10.2023, 07:21

זה נראה כתגובה של בוט שחוזר על עצמו

ידידי. אתה לא מתמצא בעובדות וכותב לפני שבררת. הוא הושעה מהשרון בגלל כי מנהלו נדרש לעשות זאת לאור דרישת משרד הבריאות. אני נמנע לתגובה של חוסר הבנת הנקרא.

ידידי האמיץ תזדהה בשם

שיח ב'תגובות' נעשה בלתי תרבותי יותר ויותר. חלק מן הפוסטים הם לשון ביבים שלא ראויה לפרסום, ולא "רק לרופאים"... אני לא מציע צנזורה מטעם המערכת, אבל בטוחני כי התניית הפרסום בהזדהות מלאה של הכותב תשפר במידה ניכרת את רמתו של הדיון.

30.10.2023, 07:24

אני מסכים שבאתר של רופאים ועובדי רפואה חשוב להגיב תוך הזדדהות מלאה בשם
אין ספק שרופא מזוהה יחשוב פעמיים אם ישתלח בגזענות ושנאה בחבריו לעבודה , כשהוא יודע שלמחרת יפגוש אותם ויעבוד עמהם.

צודק צודק צודק

אנונימי/ת
29.10.2023, 10:24

לכל המתלהמים !! אם עמיתיכם לעבודה הם חלק מהחברה הישראלית אז מה שקרה פגע גם בהם ! לא מבינה למה הצפי להודעת גינוי אישית אי פומבית ??? הרי מה שפקד בכם פקד גם בהם ! כולם הזדעזעו אז לא מבינה מה הבקשה הזאת של לא פנו אלי ולא שאלו אותי מה שלומי!? האם את שאלת גם מה שלומם !? גם ערבים מתו כ 40 או יותר אם אני לא טועה ויש שבויים ממוצא ערבי !! די כבר ! הסתה חסרת תועלת לכולכם ! תתעסקו להציל חיי אדם וקודם לכבד ליי אדם לא משנה מי הם ! לקרוא את התגובות ולהקיא.

29.10.2023, 11:33

מאות רופאים, רופאות, אחים, אחיות, עובדי סיעוד, רוקחים, רוקחות, כוחות עזר מהמגזר הערבי, מקצועיים, אמינים, נעימים, מטפלים בחסד, מקדישים יום ולילה לטפל בנו, "היהודים". אני אישית מכיר רבים.
באו למוסדות לראות רוחץ את הסבא והסבתה שאף אחד לא מוכן לטפל בהם. מי מעניק להם יד חמה, מילה חמה, טמפרטורת מיים מדוייקת במקלחת ומטפל בהם באהבה ובמסירות אין קץ.
מנגד, תגובות קשות, בוטות, מסיטות, אלימות וגסות רוח פה כלפיהם. לאן הגענו עם נאור?

אנונימי/ת
30.10.2023, 18:34

בשעה כזאת להיזהר יותר. ולחשוד יותר. טוב עשו בתי החולים ובפרט בסמארה הזה שמשקיע עכשיו ביחצנו"ת כדי לא לגמור עם הקריירה שלו. חברים אל תתפעלו. הכל כסף. "גם" הר"י זה כסף. יש קרנות שמממנות כל כתבה כאן.

אנונימי/ת
30.10.2023, 18:49

לא יעזור לד"ר עאבד סמארה. 2 התמונות שהעלה ב10.2023 [ולא ב2022, מה אתם חושבים שהנהלת רבין מטומטמת?] מופיעות באתר mahalooz , ויופיעו לעד כאות קלון לתומך הטרור עד שתמוצה החקירה נגדו. על הציבור הערבי מוסלמי המתון להוקיע מתוכו את הקיצוניים ולא לגונן

אנונימי/ת
30.10.2023, 19:48

נגמרו המשחקים.
עין תחת עין ושן תחת שן.
ערבים רבים בבית החולים שלי נגד ישראל ובעד רצח יהודים.

אנונימי/ת
30.10.2023, 19:56

נכון, יש לקרוא להפסקת הסתה כעקרון מנחה וגורף וגם ליישם את הקריאה הזאת בפועל - לא רק במקרים שזה מותאם-אג'נדה ועמדות פוליטיות...

אנונימי/ת
30.10.2023, 21:43

“אנו מזועזעים ממה שקרה ב-7 באוקטובר אך אסור לנו להגיד דבר על מה שקורה בשני הצדדים”. כל מי שימצא שאכן פירסם זעזוע ממה שקרה ב-7 לאוקטובר לא יפוטר גם אם הביע חמלה לצד השני. להערכתי, אין כאלו.

אנונימי/ת
31.10.2023, 23:37

אני חושב שיש פה חוסר מודעות עצמי עמוק של המתלוננים.