קורונה בישראל

אפקט הקורונה: חולי לב חוששים להגיע לחדרי המיון ומסכנים את חייהם

באיגוד הקרדיולוגי בישראל מוטרדים מהתופעה: בשבועיים האחרונים חלה ירידה במספר חולי הלב הפונים לחדרי המיון מחשש להידבקות בקורונה

פרופ' דורון זגר, נשיא איגוד הקרדילוגיה, ראש מערך הלב ב"סורוקה". "אנחנו שומעים על המגמה הזאת של ירידה בפניות חולי לב לחדרי המיון גם מעמיתים בחו"ל" (צילום: "סורוקה")

באיגוד הקרדיולוגי בישראל מוטרדים: בשבועיים האחרונים חלה ירידה במספר חולי הלב הפונים לחדרי המיון. התופעה קיימת גם בעולם. נשיא האיגוד, ראש מערך הלב ב"סורוקה", פרופ' דורון זגר, אמר: "החשש מובן, אבל מחלות הלב אינן פוחתות בימי הקורונה. התוצאה של הימנעות מטיפול עלולה להיות מסוכנת יותר מהדבקה בנגיף".

לדבריו, "אנחנו שומעים על המגמה הזאת של ירידה בפניות חולי לב לחדרי המיון בבתי החולים גם מעמיתים בחו"ל. היא נובעת קרוב לוודאי מחששם של חולים רבים להגיע בימים אלה לבתי החולים. החשש מובן לנו לחלוטין, אך התוצאה מדאיגה ועלולה להיות מסוכנת. מחלות הלב אינן פוחתות בימי הקורונה והסכנה שיש בחלק מהמקרים איננה פחותה ממה שהיתה לפני חודש. אנו מוטרדים מכך שחולים עם אירועי לב דחופים ומסכני חיים עלולים להימנע מאשפוז מפחד להידבק בנגיף הקורונה. בכל הם יגרמו לעצמם נזק כבד עד כדי סיכון חייהם".

הנזק באירוע לב לא מטופל עולה לעתים קרובות מאוד על סכנת ההדבקה בקורונה ותוצאותיה, הדגיש פרופ' זגר. האיגוד פרסם קריאה דחופה לציבור חולי הלב: "לא להתעלם מסימני אזהרה כמו כאב בחזה, בזרועות או בכתפיים, קוצר נשימה או אובדן הכרה. מומלץ במקרים דחופים לפנות למוקד מד"א שיידע לטפל בחולי לב כראוי. במקרים של החמרת מחלת לב ידועה או תלונות פחות פתאומיות יש ליצור קשר עם הרופא המטפל ולהיוועץ בו. אל תימנעו מטיפול על דעת עצמכם, זה עלול להיות הרבה יותר מסוכן מהקורונה".

נושאים קשורים:  קורונה,  נגיף הקורונה,  חולי לב,  התקף לב,  פרופ' דורון זגר,  קרדיולוגיה,  חדשות
תגובות